A mandalore-i második évadának alkotói a kraytról és a banthákról osztottak meg kulisszák mögötti információkat a Befores & Afters magazinnak nyilatkozva.
Hal Hickelt, A mandalore-i animációs vezetőjét izgalom kerítette hatalmába, amikor Doug Chiang megmutatta neki a hatalmas krayt sárkány látványterveit. Ötven lába volt, de egyértelműen hüllőszerű volt a külseje. Na mármost, ebből a sok végtagból kevés látszik a második évad nyitóepizódjában, a lény testének nagy része mindig rejtve maradt. Ezt Jon Favreau akarta így. Arra gondolt, hogy ha A cápához hasonlóan a sárkány megmarad egy, a mélyből időnként feltörő csúcsragadozónak, izgalmasabb élmény éri a nézőket. S milyen igaza lett!
Hogyan mozog a Dűnetenger réme?
A speciális effektek egy része a The Third Floor stúdiót dicséri, akik a CGI modellek kiegészítéseképpen építettek egy fejmakettet a harcjelenetekhez. Az ILM mozgásteszteket futtatott egy könnyűszerkezetű modellel. Ahogy Jakub Pistecky animátor elmondta, a krayt méretei nem könnyítették meg a dolgukat.

Favreau a fel-felbukkanó hatalmas krayt úszásához az oroszlánfókákat hozta például, amelyek a felszín közelében úsznak a víz alatt, s levegővételkor csak a testük eleje emelkedik ki a vízből. De
sem az oroszlánfókák, sem más ismert állat mozgása nem tudta igazán visszaadni, amit a modellel elértek.
Így nem vehettek kölcsön szoftverrel mozgásmodelleket természetfilmekből, tisztán a saját modelleikre kellett hagyatkozniuk. Hasonlóképpen a hatalmas krayt körül mozgó homoktömeg animálása is emberes munkának bizonyult, itt azt a hatást akarták elérni, mintha a homok cseppfolyóssá válna a lény körül, a krayt így kvázi úszik a talajszint alatt.
Nem elég, hogy harap, még savat is köp
A krayt egyik jellegzetes támadása a savköpés. A lény nem csupán egészben nyel le élőlényeket és tárgyakat, hanem olyan maró folyadékot spriccel a szájából, amely szó szerint feloldja a problémáit.
Hickel leleménye volt, hogy a sárkány produkáljon jellegzetes beszívó mozdulatsort a támadás előtt, mint a fantasyk tűzokádói szokták. Hogy a hatás csak ijesztő s ne gyomorforgató legyen, abban maradtak, hogy a zöldessárga folyadék először belepi a célpontot, majd sűrű, forró fehér füst csap fel, eltakarva a látványt, de nem hagyva kétséget afelől, hogy mi is történik.
EZ DERÜLT KI A KRAYTRÓL A DISNEY GALLERYBŐL
Remek lett A mandalore-i második évadának készítését bemutató Disney Gallery: The Mandalorian dokufilm. A hatvannégy perces filmből öt érdekességet mutattunk be tavaly decemberben, s érintettük a kraytot is. „A lény tervezése során egyre nagyobb lett, Favreau végül a 600 láb (182 méter) hosszú verziót fogadta el – de persze sosem mutatták meg egyben, mert így még erőteljesebb és rejtélyesebb lett a dizájn.” A teljes cikket ide kattintva lehet elolvasni.
A banthák bejövetele

Soha ne becsüld alá a bantha népszerűségét! A Tatuin szőrös jószágai közönségkedvencek, akár gadderffivel ápolják éppen a fogaikat a buckalakók, akár nem. A Star Wars világában nagyon hasznos állatnak számítanak. Tejet adnak, teherhordók, lovagolni lehet rajtuk – s krayt-csalinak is ideálisak.
A krayt-vadászat felvételeihez a Legacy Effects által épített bantha-modellt használták. Volt vele munka bőven, de megérte. Digitális rétegekkel ebből a banthából hármat formáltak, változatosságot teremtve a taszkenek állatai között. Ugyanígy a Tatuin látványvilágába is sok energiát fektettek, megmutatva, hogy a bolygó nem csak egy nagy, sárga homokpuszta, helyenként sziklákkal, párafarmokkal és bűntanyákkal.Az eredmények magukért beszélnek – a sárkányvadászat A mandalore-i mércéjével nézve is ritka szépen sikerült!