A mandalore-i második évadának nagyszerű nyitóepizódja számos kérdést felvet a rajongók körében, ezek egy részt a krayt sárkány ábrázolására vonatkozik.
A krayt sárkánynak természtesen ez az első élőszereplős ábrázolása, eddig csupán egy nagy (ám – mint kiderült – gyermek) csontvázat láttunk a filmekben, illetve Obi-Wan hangutánzásából ismerhettük az üvöltését.
A misztikus krayt sárkányt leginkább a Knights of the Old Republic játékból ismerhettük eddig. Itt egy négylábú gyíkszerű lényt látunk, akit nagyjából hasonlóképpen kellett elpusztítani, mint ahogy A mandalore-i kilencedik fejezetében láttuk. Ráadásul ez a gyíkszerű krayt a kánonban is megjelent, először a Star Wars Commander játékban, de így ábrázolják ezt a bestiát a főszerkesztőnk által fordított Fajok enciklopédiájában is.

Na de akkor mi volt, amit a sorozatban láttunk?
Nos, az már kevésbé ismert (én sem tudtam, mielőtt Kelemen Richárd szerzőnk fel nem hívta rá a figyelmem), hogy
már a Legendákban is kétféle krayt sárkány szerepelt. A közismert, a KotORban is felbukkant kanyon krayt, valamint a nála sokkal nagyobb és veszélyesebb hatalmas krayt (greater krayt dragon).
Ez utóbbi fajba tartozó volt az a gyermekcsontváz is, amit az Egy új reményben láthattunk. A kétféle sárkány ráadásul külön fajba tartozik. EckhardsLadder kanadai youtuber figyelt fel arra, hogy a hatalmas krayt sárkányt már korábban megrajzolták egy, mára a Legendák közé tartozó, referenciakötet, a The Wildlife of Star Wars: A Field Guide lapjain.
Ezen a rajzon egy hosszú nyakú hüllő szerepel, melynek öt pár lába van.
Ráadásul azt is megtudjuk a nem-kánon kötetből, hogy a hatalmas krayt a homokba ássa magát és szinte úszik a homokban, illetve képes kiásni egy sarlaccot, hogy elfogyassza.
Nos, ez az állat szerepelt A mandalore-i második évadának nyitórészében. Igaz az epizódban (talán költséghatákonysági okból) nem látjuk az állat lábait, csupán a fejét, nyakát, valamint a gyomorrészt. Phil Szostak, a Lucasfilm látványtervező részlegének tagja a Twitteren meg is erősítette, hogy az epizódban is egy lábakkal rendelkező sárkányt, és nem egy homogféreget láthattunk, valamint azt is, hogy ez a sárkány nagyjából hasonlít a fenti rajzon szereplő lényhez, csak kissé ösztövérebb, hogy könnyebben csússzon a homok alatt.
Ráadásul nem is ez az első kánonszereplése a hatalmas krayt sárkánynak, ugyanis a Star Wars: Jedi Temple Challenge legelső epizódjában már láthattunk egy ilyen lényt ábrázoló agyagszobrot,

Ugyanennek a lénynek láthattuk a fejét, nyakát és gyomrát A mandalore-i első részében. Tehát nemhogy nem féreg, hanem még tíz lába is van!
És miért ezt az ábrázolást választották és nem a KotOR kanyon kraytját? A válaszban megint ott rejlik a Lucasfilm látványtervező részlegére oly jellemző tisztelet az elődök iránt. Szostak ugyanis azt is elárulta, hogy a The Wildlife of Star Wars gyakori viszonyítási pont számukra. A kötet szerzője ugyanis az a Terryl Whitlatch, aki korábban a klasszikus trilógia felújított verziójához és a Baljós árnyakhoz készített több látványtervet. Ezek közül sok végül ebbe a kötetbe került.
Utóbbi munkája során Whitlatch együtt dolgozott a Baljós árnyak dizájnfelelősével, Doug Chianggal, aki jelenleg a Lucasfilm látványtervező részlegét vezeti. Whitlach és Chiang jó és közeli munkakapcsolatot alakítottak ki, s Chiang igyekszik tisztelegni korábbi kollégája munkássága előtt. Éppen ezért, ha a Lucasfilm látványtervező részlege egy-egy Star Wars-lény dizájnján dolgozik, a korábbi kánonábrázolásokat követően gyakran először Whitlatch ma már nem-kánon rajzaihoz nyúl inspirációért.
Mindezt a hagyomány, a tisztelet és a folytonosság jegyében.