A klónok háborúja animációs szupervízora, Keith Kellogg egy interjúban elmesélte, hogyan használták a motion capture technológiát a sorozat négyrészes fináléjánál.
Maul megint felbukkant A klónok háborújában, de miként keltették életre ismét a Baljós árnyakban megismert karaktert? Azt a tavaly áprilisi Star Wars Celebration óta tudjuk, hogy Ray Park, aki Mault alakította az élőszereplős produkciókban, motion capture ruhában játszotta el a karakter mozgását a sorozathoz. Ahogy a Solo: Egy Star Wars-történetben, úgy ezúttal is Sam Witwer adta a hangját, aki még februárban hosszasan nyilatkozott az élményeiről, ezt itt szemléztük:
Keith Kellogg, A klónok háborúja animációs szupervízora ugyanakkor bővebben is beszélt a Loopernek adott interjúban. Felidézte, hogy nem először használtak motion capture technológiát a sorozatban, hiszen annak harmadik évadjában a vukik és trandoshaiak harcának mozgását is ennek segítségével animálták a Wookiee Hunt c. epizódban. Mint mondta, akkor ki akarták próbálni a dolgot, egy részét használták, más részét nem, mert túlságosan behatárolta volna a munkájukat.
A klónok háborújában korábban Sam Witwer és animátorok révén jelenítették meg Mault, de most Ray Park is beszállt a motion capture technológia révén. A folyamat során a Lucasfilm animátorai igyekeztek minden apró mozzanatot átvenni Parktól, hogy a lehető leginkább hasonlítsanak az animált Maul fizikai adottságai Ray Parkéhoz. „Nagyon cool lett” – jellemezte Kellogg az eredményt.
Ugyanakkor Ray Park mozgását nem közvetlenül használták fel a mozgás megjelenítéséhez, mint általában a motion capture-rel szokás.
Ezt Kellogg azzal magyarázta, hogy A klónok háborúja stílusához nem illene egy ennyire emberi mozgás. Maul kilógott volna a többi karakter közül, akik sokkal gyorsabban mozognak, nagyobb mozdulatokat látunk tőlük, mint egy élő embertől. A szupervízor elárulta, kipróbálták, hogy közvetlenül használják Park mozdulatait, de nem működött úgy, ahogy szerették volna, úgyhogy inkább afféle segítségként tekintettek minderre Maul fizikalitásának megalkotásához. Mégis mire kell gondolni?
„Hogyan emeli fel a lábait, miként ugrik (…), olyan apró dolgok, amikre nem is gondoltam volna, amikor animációt készítünk. Vagy az, hogyan közelít emberekhez, amikor ő Maul – ilyenkor afféle ragadozóvá válik –, ezt is lemodellezhettük és hozzápárosíthattuk az animációhoz”
– fogalmazott Keith Kellogg. Emellett szót ejtett a mandalore-i Ahsoka–Maul fénykardpárbajról is:
„Igazán nagyszerű lett. Azt remélem, hogy ez az egyik legjobb párbaj, amit valaha csináltunk.”