A klónok háborúja showrunnere egy interjúban arról beszélt, mennyi mindent tanult Jon Favreau-tól, miért volt fontos az utólag a történetbe írt jelenet Padmé és Anakin között, és hogy honnan származik a Bad Batch ötlete.
„Realizáltam, hogy 11 éve volt a sorozat premierje, eléggé sokkolt, hogy ilyen hosszú idő telt el. Éppen ezért drámai vizuális fejlesztésekre volt szükség” – kezdte az Entertainment Weekly-nek adott interjúját Dave Filoni, A klónok háborúja animációs sorozat showrunnere és írója. Majd így folytatta:
„Úgy hiszem, vizuálisan elértük azt a szintet, ahogy George Lucasszal a kezdetekkor elképzeltük ezt a show-t. Akkor még nem voltak meg az eszközeink, hogy így csináljuk meg. De idővel és sok tréninggel megtanultuk – mint egy jó jedi.”
Beszélt egyes jelenetekről is, a Bad Batch történetszál és egyben a záróévad első epizódjában például azért adott hozzá egy, az elesett klónokról szóló párbeszédet Rex és Cody között, hogy érzékeltesse a történet személyes tétjét. „Tudod, figyelembe kellett vennem, hogy sokan nem fogják tudni, ki az az Echo. Úgy hiszem, sokan csak ezt a 12 részt nézik meg a sorozatból, és nem fogják előtte megtekinteni a több mint száz részt, ahol Echo relatíve fontos szereplő volt” – fogalmazott Dave Filoni.
George Lucas szorgos padawanja arról is beszámolt, hogy a Bad Batch ötlete egyenesen a mesterétől származik.
Mint mondta, Lucast foglalkoztatta az ötlet, hogy vannak az átlagtól eltérő klónok, akik afféle különleges egységként tudják kamatoztatni feljavított képességeiket. Ugyanakkor arra odafigyeltek, hogy ne szuperhősökként mutassák be a karaktereket. „Wreckerből nem lehetett Hulk, annak ellenére, hogy szeretjük Hulkot és az efféle sztorikat. Az nem Star Wars. Úgyhogy a Star Wars realitásain belül kellett maradnunk” – szögezte le. Arról is mesélt, hogy Echo visszahozatala nem volt tervben, amikor úgy láttuk, meghalt a Fellegvárban, de miután látták, hogyan reagáltak a nézők, elkezdtek gondolkodni azon, hogy a Techno Unió – „egy csapatnyi furcsa fickó, akik a dolgok rossz oldalán állnak” – kezd valamit a karakterrel.
Arra a felvetésre, hogy az első két részben szinte csak klónok szerepelnek, akiket Dee Bradley Baker szinkronizált, Filoni azt mondta, Baker egyedülálló képességgel rendelkezik, amely révén mindenkinek saját hangszínt képes adni. „Elfelejted, hogy egy srác csinálja mindet. De elmondhatom, borzasztó fárasztó ez számára. El sem tudom képzelni, milyen lehet, amikor te vagy egy egész szakasznyi katona. Folyamatosan szinten kell tartania az energiáit és a konfliktust. És saját magával veszekszik” – mesélte Filoni.
Padmé visszahozatala is újdonság, Filoni elmondása szerint a korábban megalkotott sztoriban szerepelt, de a 12 részesre rövidített történet arcjaiban nem és ez zavarta. Az Anakin és közte zajló holobeszélgetés szerinte fontos a történet szempontjából, valamint azoknak is, akik csak most kapcsolódnak be A klónok háborújába. „Megmutatja, hol tartanak a kapcsolatukban, hogy Anakin tanácsot kér Padmétól, és hogy a nő érzi és tudja, milyen a társa kapcsolata Rex-szel. (…) Valamint azt is, hogy Padmé még jelentős befolyással bír Anakinra, aki bízik a nőben. Emellett a történetet is elhelyezi az idővonalon” – magyarázta Dave Filoni.
A showrunner arról is mesélt, hogy mivel korábban rengeteget dolgozott a Lázadókon, vissza kellett térnie a klónháborúk érájához. Rengeteget olvasott, hogy „visszaállítsa az agyát”, hogy feltöltse a fontos infókat az elméjébe. Mint mondta, már ő is öregszik, de idővel sikerült visszahelyeznie a gondolkodását ebbe a korszakba.
Dave Filoni arról is beszélt, hogy George Lucas mindig azt mondta nekik, úgy készítsék a sorozat jeleneteit, mintha film lenne. Ennek ellenére nem dolgoznak storyboardokkal. A Lucas által fejlesztett, Zviz nevű vizualizációs eszközt használják, amellyel „elpróbálnak” egy-egy jelenetet, majd kitalálják, honnan „vegyék fel” majd azt. Ezzel készült az első epizódban látott parancsnoki központ elleni támadás is, amelyet Kyle Dulevy rendezett, akinek csapata remekül alkalmazza a Zvizt.
„A Bad Batch nagyon autentikus lett. A középső storyarc afféle felezőpont, ahol sokat módosítottunk a forgatókönyvön (…) Az utolsó történetszál pedig olyan, amilyen még nem volt A klónok háborújában – mivel az a vége”
– mesélte Filoni. Azt is elárulta, rengeteget tanult A mandalore-i forgatása során. Korábban George Lucas sok mindent megtanított neki az élőszereplős mozgóképekről, most ki is próbálhatta magát. Jon Favreau-tól is sokat tanult, remek mentora volt, aki választ adott a számára új médiummal kapcsolatos kérdéseire.