A hétfő délutáni bejelentés után az EA magyar idő szerint péntek hajnalban megrendezett online konferenciáján, az EA Playen további információkat árult el a Star Wars: Squadronsról. A 45 perces stream videón gameplay is bemutatásra került. Lássuk a részleteket.
Hosszú várakozás után az EA végre levezényelte a minden júniusban esedékes EA Play konferenciáját. Sok más kiadó és szórakoztatóipari szereplőhöz hasonlóan ennek is mostoha sorsa volt, miután a koronavírus miatt törölték az E3-at, kénytelenek voltak eltolni és online stream videóban megrendezni, majd az amerikai tüntetések miatt még egy héttel újra elhalasztani. Most viszont végre mozgás közben is láthattuk a Squadronst.
A Squadrons bemutatója előtt bejelentkezett a Motive kreatív igazgatója, Ian S. Frazier is, hogy beszéljen kicsit a játékról. Elmondása szerint ő is gyerekkora óta rajongó és nagyon szerette a LucasArts repülős játékait, saját rajzokat is készített a Star Wars űrcsatáiról.
A Motive fejlesztő csapatában is többen nagy rajongói a messzi-messzi galaxisnak, volt olyan, aki saját X-szárnyú pilótafülkét is épített a garázsában.
A csapat sok tapasztalatot szerzett, amikor részt vettek a Battlefront II fejlesztésében. Miután az elkészült, egy kis csapat továbbra is dolgozni akart a Battlefront repülős módján, ebből született a Squadrons ötlete. Egyszerre szerettek volna tisztelegni a régi repülős játékok előtt és megidézni azok szellemiségét, valamint egyúttal valami újat is nyújtani a mai közönségnek. Fontosnak tartották, hogy kidolgozott legyen és emlékeztessen az univerzumra.
Ugyanakkor szerették volna, ha a játék visszaadja azt az élményt, hogy milyen nehéz a pilóták élete és milyen képességekre van szükségük, ha a Birodalom vagy az Új Köztársaság oldalán akarnak harcolni.

A játékmódokról is szó esett természetesen. Az első a történet központú singleplayer, amelyben a játékos választhat, hogy birodalmi vagy lázadó pilóta szemszögéből szeretné végigjátszani, így a két oldalon eltérő kimenetele lehet a történetnek. Frazier elmondása szerint ez hasonló lesz a Battlefront II singleplayeréhez, egy rövid, kánonba illeszkedő történet, amelyben jól begyakorolhatjuk a játékot, hogy utána a multiplayerben felvehessük a harcot, egyrészt a kompetitív űrcsatákban.
Ezután megmutatták a gameplay videót. Kaptunk ízelítőket a történetből, láthattuk a Vanguard és a Titan osztagokat is harc közben. A két játszható pilóta: a birodalmi Case Kassandora és a lázadó Rao Highmoon. A játék végig belső nézetes lesz, egy részletes és jól kidolgozott pilótafülkéből élhetjük át az eseményeket, akárcsak a LucasArts játékainál. Ez lesz a játék HUD-ja is, a vadászgépünk szenzoraitól kezdve, a lézerágyúig, az energiáig és a navigációig minden információt láthatunk majd.

A történetben fontos lesz majd a Starhawk projekt is. Ráadásul újabb visszatérő karaktert is megpillanthattunk, az első előzetesben látható Hera Syndulla és Wedge Antilles mellett, Rae Sloane is felbukkan a játékban. Sloane egyenruhája a hologram torzítása ellenére szürkének tűnik, szóval egyelőre admirálisi rangban szolgál. Ez pedig nagyjából a történet idővonalban lévő helyét is meghatározza.

A Battlefront II-höz hasonlóan itt is lesznek osztályok, úgymint vadászgépek (X-szárnyú, TIE vadász), az elfogók (A-szárnyú, TIE elfogó), támogatók (U-szárnyú, TIE reaper) és bombázók (Y-szárnyú, TIE bombázó), továbbá mindegyik járműnek másfajta tulajdonságai, erősségei lesznek. A vadászgépeink alaposan testreszabhatóak, nem csak a külsőt, de a belső alkatrészeket is cserélhetjük, fejleszthetjük majd, ugyanígy a pilótánk faját, nemét és ruháját is. Ötven különböző alkatrészt oldhatunk ki, amelyet az osztagunk stratégiája alapján érdemes váltogatni a későbbiekben. A singleplayerben megszerzett alkatrészeket eltárolhatjuk a loadoutban és felhasználhatjuk a multiplayerben.
Az egyik multi mód a Dogfights, amely egy 5v5 team deathmatch lesz. Itt egyaránt fontos a csapatmunka és a loadoutban tárolt alkatrészek okos felhasználása. A másik mód a Fleet battles, amelyet egyedül és coopban is játszhatunk a gép ellen PVE vagy egymás ellen PVP módban is. A csapatunkkal egy közösségi hub-ban is tudunk találkozni, hogy megtervezzük az ütközetet. Ezek összetettebb csaták lesznek, egy közelharccal indulnak, hogy előre toljuk a frontvonalat, majd a térkép közepén a közepes hajókat kell kiiktatnunk, hogy végül az ellenség vezérhajóját (csillagrombolók, Mon Cala hajók) foglaljuk el. A vezérhajóknál egyenként kell lebombáznunk a létfontosságú rendszereket (pajzs, energia és célzórendszer), pont úgy, mint a régi klasszikus Battlefront II-ben.

A korábbi sajtóhírekből még kiderült a játék PC-s gépigénye. Az EA által közzétett hardverkövetelmények szerint a játékhoz egy szerényebb gép is elegendő lesz, ráadásul a VR mód futtatásához sem lesz szükségünk csúcskategóriás gépre, egy felső-középkategóriás gépen is futni fog. Továbbá Frazier egy Twitter-posztban megerősítette, hogy
a Squadrons játszható lesz botkormányos joystickkal PC-n.
Ennek a hírnek az idősebb rajongók mindenképpen örülni fognak, hiszen régen ez elengedhetetlen kelléke volt a repülős, vagy szimulátoros játékoknak (a komolyabbaknak ma is). Jó látni, hogy a Motive fejlesztői komolyan veszik a műfajt.
A gameplay videó alapján egy változatos repülős játék lesz a Squadrons, mely a Battlefront II játékmenetén alapszik, de megidézi a régi repülős játékokat is. Kíváncsian várjuk október 2-át, amikor megjelenik. A játék előrendelhető Xbox One-ra, Playstation 4-re, PC-n Steamen, Originen és Epic Store-on is.