Vader kastélyát és a Mustafart is jobban megismerhetjük

Ahogy azt korábbi cikkünkben olvashattátok, 2019-ben az Oculus Quest VR-platformra érkezik az ezen technológián alapuló Vader Immortal címet viselő interaktív videojáték. Ennek apropóján Anthony Breznican az Entertainment Weekly Star Wars-felelős újságírója beszélgetett a történet kitalálójával, David S. Goyerrel valamint az ILMxLAB munkatársaival.

Egy csempész bőrébe bújva

A Vader Immortal teljesen új megközelítésbe helyezi a videojáték fogalmát. A játékosok az eddig megszokott FPS játékokkal (pl. Doom vagy a Call of Duty) ellentétben sokkal összetettebb és mélyebb szerepet játszanak a történetben. A készítők szerint leginkább egy színpadi előadáshoz lehetne hasonlítani a játékmenetet, ahol a Star Wars univerzum legfélelmetesebb karakterével játszhatunk együtt.

A kalandozásunkat csempészként kezdjük, aki mindig is érzett magában valami pluszt ahhoz, hogy Erő-használóvá váljon. Ez az érzés pedig egyre csak erősödik benne, ahogy csillaghajója a Mustafar lávavilága felé közelít. Segítőnk egy ZO–E3 névre hallgató droid lesz, aki Maya Rudolph (A Lego-kaland 2, Az Emoji-film) hangján szól hozzánk, útmutatásokat adva nekünk.

A kaland során más megvilágításba kerül Darth Vader.

Goyer elmondása szerint a kezdetektől fogva az volt a céljuk, hogy egy misztikus kapcsolatot alakítsanak ki a játékos és Vader között. Ahogy azt minden rajongó tudja, Anakin célja Padmé megmentése volt, ezért bízott meg Sidiousban és választotta a Sötét Oldalt. Később pedig felépítette kastélyát a Mustafaron, hogy ősi tárgyak és sith tanítások segítségével élet és halál ura legyen. Mohen Leo a Vader Immortal projekt narratív igazgatója ezt így fogalmazta meg: „A tárgyak gyűjtése kevésbé szolgálja Vader katonai érdekeit, annál inkább a saját lelki, misztikus céljait.”

A készítőknek sikerült elérniük, hogy a játékos más-más helyzetből élje át a történetet.  Egyik pillanatban segítjük Vadert, a másikban pedig fej vesztve menekülnénk előle egy rejtett szellőzőn keresztül. 

Milyen is Vader a történeten kívül?

Erre a kérdésre is választ kapunk a játék során. Goyer fejében a következő kérdések fogalmazódtak meg ezzel kapcsolatban: „Mit csinál Vader, amikor nem sanyargatja az embereket? Mit gondol, érez, mikor a meditációs kamrájában ül, és vállairól leomlanak a Birodalom súlyai?”

Mustafariak a Vader Immortalban (Entertainment Weekly)

A Vader Immortal első része kevésbé a „puzzle” szerű feladatokról szól, hanem inkább ennek a tiltott helynek, a Mustafarnak a megismeréséről. Kalandjaink során megismerjük a kastély alatt húzódó barlangrendszert, megtanuljuk használni a fénykardot, valamint a játékhoz szükséges vezérlőket. A második epizódban (a bemutató időpontja még nem ismert) ezeket a tapasztalatokat felhasználva megkezdődik majd a tanításunk, ahol megismerkedünk Vader „tanítói” vénájával. Valószínűleg nem lesz velünk túl türelmes.

Egy új világ

Az ILMxLAB 2016-ban elkészített egy VR alapú rövid kalandjátékot Trials on Tatooine címmel. Itt a Millennium Falcon megvédése volt a feladat, többek között az R2–D2-tól kapott fénykard segítségével:

A Vader Immortal azonban ennél sokkal összetettebb feladat elé állította a készítőket.

„El kellett fogadnunk, hogy senki sem próbálkozott olyasmivel, mint amit most csinálunk, hogy létrehozunk egy óriási kalandot a VR-ben (…) Úgy értem, hogy az eddig megvalósult projektek ilyen például a Trials on Tatooine, viszonylag egyszerűek voltak ehhez képest”

– mondta Goyer. A cég másik projektje, a Secrets of the Empire virtuális valósága által nyújtott élmény teljesen más. A Vader Immortal inkább a valós környezetre támaszkodik, még akkor is, ha nem a „The Void” által felépített Vader kastélyban vagyunk, ahol a virtuális tér minden eleme megtalálható. Beleértve a játékban látott falakat, ajtókat, tárgyakat, melyeket megfoghatunk, felemelhetünk.

A Vader Immortal korábbi változataiban a játékosnak nem jutott szerep a történetben. Csak kívülállóként figyelte Vader és a Császár viszonyának alakulását, anélkül, hogy bekapcsolódott volna a történetbe.

A Mustafar a Vader Immortalban (ILMxLAB)

Vicki Dobbs Beck (az ILMxLAB ügyvezetője) elismerte, hogy jelenleg a Vader Immortal a legmodernebb „dolog”, amit létre tudnak hozni, de már várja azt az időt ahol ez csupán egy bájos ereklye lesz. Az ő szavaival élve: „Az, amit élményként létrehozol, valóban befolyásol másféle tapasztalatokat. Amit az adott helyzetben választunk, nemcsak a pillanatnyi élményt határozza meg, hanem tényleg befolyásol minket.”

Eljön hát majd az a nap, amikor a virtuális valóság túllép a játékon, és elkezd egy új életformává válni.

Legfontosabb posztjaink