Támadás a Régi Köztársaság ellen – leteszteltük a TOR: Onslaught kiegészítőt

Október 22-én minden a messzi-messzi galaxisról szólt: megérkezett az utolsó előzetes A Skywalker korához és hogy az EA se maradjon ki a Star Wars őrületből, hosszú idő után végre kiadták a Star Wars: The Old Republic (továbbiakban: TOR) MMORPG új kiegészítőjét, amely az Onslaught (Támadás) címet kapta. Kíváncsian vártuk, hogy a BioWare Austin hű marad-e a régi önmagához és ismét visszahozza-e azt az élményt, amiért immáron nyolc éve életben tartják a játékot, vagy mindez csak arra volt jó, hogy újra több előfizetőt nyerjenek meg. Tesztcikkünk következik.

Mintha csak tegnap lett volna, hogy befejeztem a Knights of the Eternal Throne kiegészítő izgalmas történetét, amely végleg lezárta az Örök birodalom és Vitiate császár eposzba illő történetét. Azóta – immáron három éve! – nem érkezett nagyobb kiegészítő a TOR-hoz, sokan azt rebesgették, hogy az EA végleg bezárja a szervereket. Ám a cég mégsem tett le a játékról és a BioWarenél megmaradt csapat folyamatosan igyekezett frissítgetni azt: érkeztek a Flashpoint és Operation küldetések és a PVP tartalmak, ill. rövidebb, ingyenes küldetésekben apránként elkezdték felvezetni az új kiegészítő történetét is. Ez azonban inkább csak a játékosbázis megtartására volt jó,

nagyobb történetközpontú kiegészítő hiányában sokan hagyták el a játékot, erről korábbi cikkünkben részletesen beszámoltunk.

Még mindig frissül a The Old Republic – mit érdemes tudni a játékról?
Vajon az EA-nek és a BioWare Austinnak komoly tervei vannak még a játékkal, vagy az egész csak újabb mentőöv, hogy megtartsák a játékosbázist? RÉSZLETEK ITT.

Tavaly már látszottak a jelei annak, hogy érkezik egy újabb kiegészítő, a Jedi Under Siege küldetés már jelezte, mi vár ránk. Az eredeti tervek szerint már szeptemberben megjelent volna az Onslaught, de a nyilvános tesztszervereken látszott, hogy a kiegészítő még nincs elfogadható állapotban, ezért a BioWare fejlesztői kitolták a debütálás dátumát október 22-re. Aztán közzétették, hogy milyen tartalmak várhatók azok számára, akik előfizetnek a kiegészítőre.

Kiderült, nemcsak új történetet, hanem új bolygókat és küldetéseket is beharangoztak. Az előfizetők egy új választható fajt is kapnak, a nautolant, amelynek leghíresebb képviselője Kit Fisto jedimester volt az előzménytrilógiában.

Utána folyamatosan jöttek az infók arról, milyen változtatások lesznek az RPG rendszerben, ill. milyen új fegyverek és ruhák jöhetnek még. Nemcsak az előfizetőknek, hanem az ingyenes free-to-play játékosoknak is szerettek volna kedvezni, ezért a BioWare bejelentette, hogy több módosítást is végrehajtanak nekik, ill. az Onslaught indulásánál ingyenessé fogják tenni nekik a Rise of the Hutt Cartel és a Shadow of Revan kiegészítőket.  Egyre inkább úgy tűnt, hogy a BioWare végre ismét komolyan foglalkozik a játékkal,  sok új eventet hirdettek meg és nagy leárazások voltak a TOR mikrotranzakciós piacán, a Cartel Marketben. Az utóbbi hetekben már kezdtek visszatérni a játékosok, ugyanis esténként az európai, angol nyelvű Darth Malgus szerveren láthatóan nagyobb volt a forgalom a korábbi évekhez képest.

A kiegészítő végül október 22-én élesedett a 6.0-ás frissítéssel. Hat óra hosszú szerverkarbantartás előzte meg, amelyet aztán további egy órával bővítettek ki, mire magyar idő szerint este 7-kor végre megnyitották a szervereket. Nem csalódtunk, a játék zökkenőmentesen elindult a frissítés után.

Átdolgozott karakterfejlődés

A teszt egy 70-es szintű Sith Warrior karakterrel történt, tehát a történetet a sötét oldalról játszottam végig először. A játékba belépve egyből szembetűnik, hogy jelentősen átdolgozták az RPG rendszert és a menüket is.  Az biztos, hogy már nagyon ráfért a játékra egy kis vérfrissítés.  Mindegyik kasztban változtattak az egyes képességek erején, érdemes a frissítési jegyzéket áttanulmányozni a játék előtt.

Az Inventory is új külsőt kapott, korábban minden megszerzett fegyvert, ruhát, nyersanyagot egy helyre pakolt a játék, így a tárhelyünk nagyon gyorsan megtelt további hely vásárlására kényszerítve a játékost. Végre sok év után a BioWare megoldotta, hogy a craftoláshoz szükséges nyersanyagokat külön helyen tárolják, így nem foglalnak annyi helyet.

Az egész RPG rendszert újragondolták. A karakterfejlődést inkább az item rating határozza meg ezentúl: minél magasabb pontszámú fegyvert, vagy ruhát teszünk be, annál erősebb lesz a karakterünk (persze a módosítók és a statok továbbra is számítanak). Az egyes ruhák és fegyverek szintjét mostantól pontokkal jelöli az ikonok jobb oldalán, így jobban láthatóak a szintkülönbségek. Más egy kicsit a rendszer, mint amit eddig megszoktunk, de nem bonyolultabb.

Új fajta módosítókat vezettek be Amplifiers néven. A lényege, hogy egyszerre négy különböző képességünket tudjuk erősíteni, így jobban finomhangolhatjuk a karakterünket és ezeket bármikor megváltoztathatjuk a későbbiekben. A képességfát átstrukturálták, négy helyett három sorba rendezték azokat. Mivel 75-ös szintre emelték a legmagasabb elérhető karakterszintet, további új képességeket lehet megtanulni. A csapatképességeknél (Crew Skills) szintén megemelték a maximális elérhető szintet és újabb lootolható nyersanyagok lettek elérhetők. Ismét van értelme foglalkoztatni azon NPC csapattársainkat, akiket nem veszünk igénybe játék közben. Megújult a Legacy rendszer is, az újonnan megszerzett felszerelést mostantól könnyebben tudjuk átküldeni más karaktereinknek.

Továbbá vadonatúj felszerelést is bevezettek Tactical items néven. Az új cuccokat a legelszántabb játékosoknak szánják, megszerzésük időigényes, viszont általuk a karakterünk komoly előnyre tehet szert, amely főként a multiplayerben számít.

Történet

A történet egyből a Jedi Under Siege eseményei után veszi fel a fonalat, ismét háborúban áll egymással a Régi Köztársaság és a Sith Birodalom. A köztársaság – félve a sithek fenyegetésétől – a Korélián új flottát állított fel.  A Sith Birodalom és a Sötét Tanács vezetője, Acina császárnő és a visszatért Darth Malgus új tervet eszel ki, hogy megállítsák és legyőzzék a Köztársaságot és a Jedi Rendet.  Főhősünk továbbra is a Szövetség parancsnoka, de többé nem vagyunk semlegesek, támogatnunk kell valamelyik oldalt. Akik végig játszották a Jedi Under Sieget, ott már eldöntötték, hogy melyik oldalon indulnak harcba.

A történet nem annyira eposzba illő, mint a Knights of the Fallen Empire és a Knights of the Eternal Throne. Az Onslaught sokkal inkább visszatért az alapokhoz.

 Hősünk ármánykodik, minden eszközt bevet, hogy legyőzze a másik oldalt, szabotál, kémkedik, beavatkozik.  Mindez sokkal inkább a Shadow of Revan kiegészítőt idézi. A kiegészítő két új világba kalauzol el minket, az egyik A klónok háborúja animációs sorozatból ismert Onderon. Saw Gerrera szülőbolygóján ebben az időben a korrupt Petryph király uralkodik, akit a sithek igyekeznek a befolyásuk alá vonni, hogy a köztársaságtól átvegyék a bolygó irányítását. Az Onderon mapját szépen lemodellezték, Iziz fővárosa és a vidéki erdő pont ugyanúgy néz ki, ahogy a sorozatban megismerhettük.

A másik helyszín egy üzemanyag-ellátó állomás, Mek-Sha. Ez az aszteroid-bánya a Hutt Kartell irányítása alatt áll, a galaxis alvilágának egy újabb szeletét ismerhetjük meg itt. Darth Malgus mellett sok régi ismerős is visszatér az Onslaughtban, mint Darth Vowrawn, Lana Beniko, Kira Carsen, Scourge vagy a Shadow of Revanban megismert vuki, Jakarro, valamint protokolldroidja C2–D4.

Jó lett a kampány, csak elég rövid, néhány óra alatt végigjátszható, ha nem töltjük az időt gyűjtögetős mellékküldetésekkel.

Az Onslaught kampánya mellett két új coop küldetés is vár ránk. Az egyik egy Flashpoint küldetés Korélián, amely közvetlenül az Onslaught története után játszódik. Itt négyfős csapatunkkal kell megküzdenünk Han Solo szülőbolygójának hajógyáraiért, a Régi Köztársaság vagy a Sith Birodalom oldalán. A másik egy hat-nyolc fős raid, az Operation: Dxun. Az Onderon egyik holdján, a vad és veszélyes Dxunon a Czerka Vállalat zsoldosaival és a trandoshai vadászokkal kell csapatunknak felvennie a harcot.  Ezek a küldetések már a haladó játékosoknak készültek és komolyabb csapatmunkát igényelnek. 

Akad tennivaló ismét a TOR-ban főleg akkor, ha minden kaszttal végigvisszük az új kiegészítőt.

Az Onslaught egy jól sikerült bővítmény lett a TOR-hoz. Története méltó a korábbiakhoz, a BioWare sokat változtatott a játékon és a nyolc éve kitartó játékosbázis is kapott elegendő tartalmat, hogy továbbra is játszanak vele. Ez az egyetlen, jelenleg is működő MMORPG a Star Wars világában, a rajongóknak mindenképp érdemes egy próbát tenni vele, ha szeretnének elmerülni a régi köztársaság változatos és izgalmas világában.


Források: SWTOR.com 1, 2, 3; Twitter 1, 2; Vulkk.com

Nyitókép: Star Wars: The Old Republic – Onslaught (Wookieepedia)

Legfontosabb posztjaink