Egy érdekes videójátékos pletykával indul az év, amely szerint valamilyen formában visszatérhet a Star Wars: Empire at War. A közkedvelt stratégiai játék lassan tizenhat éve jelent meg a Petroglyph Games és a LucasArts gondozásában, de a rajongók máig nagyon szeretik és játszanak vele. Egy, az eredeti szoftveren dolgozó fejlesztő nemrég érdekes infókat árult el a stratégiai játék jövőjével kapcsolatban.
Tavaly februárban ünnepeltük az Empire at War (továbbiakban EaW) megjelenésének tizenötödik évfordulóját. A Petroglyph Games legendás valós idejű stratégiai játéka (real-time strategy = RTS) máig nagyon népszerű a rajongók között. Azóta sem készült hasonló Star Wars-játék és a RTS műfaj népszerűségének is jócskán leáldozott.
Azonban az EaW rajongói közössége nagyon aktív és évről évre kérdezgetik a fejlesztőket, hogy készül-e valamilyen folytatás hozzá.
Egy lelkes rajongó még 2019-ben kérdezgette az EaW egyik eredeti fejlesztőjét, Ted Morrist, hogy az EA-nél tervben van-e valamilyen folytatás a stratégiai játékhoz. Morris akkor annyit felelt, hogy tárgyalnak a játékkiadóval, ám mivel ők tavaly év eleje óta elvesztették a kizárólagos licencüket a Disney-nél, így kétséges, hogy az EA szárnyai alatt ez összejön.
Egészen mostanáig nem hallottunk erről, azonban a múlt héten egy újabb izgalmas pletyka bukkant fel a Redditen. Ugyanezen kitartó rajongó e-mailben megint kérdezte Morrist, hogy az EA-nél vagy a Lucasfilm Gamesnél terveznek-e valamilyen folytatást, vagy remake változatot a játékhoz. Morris pedig ismét válaszolt is neki.
„A rövid válasz igen, de a nagyobb probléma az, hogy mikor. Érdekli őket, de be vannak táblázva, ezért jelenleg várakozó állásponton vagyunk. Ráadásul a mi időbeosztásunk is eléggé tele van ebben a pillanatban, de amint a jelenlegi projektünk lezárult, még gyakrabban fogjuk zaklatni a Lucasfilm Gamest (vagy a Disney-t), hogy újra elkezdjünk valamit”
– fogalmazott a játékfejlesztő. Morris egyébként igazi veteránnak számít a független Petroglyph Gamesnél. Eredetileg még a Westwood Studiosnál dolgozott, majd miután a céget megszüntette az EA, létrehozták a Las Vegas-i Petroglyph-t és elkészítették első játékukat a LucasArtsnak, amely az EaW volt.
A Petroglyph és az EA nemrég felújították a kilencvenes évek egyik legnépszerűbb RTS-sét, a Command & Conquert, amelyben Morris szintén közreműködött. A Command & Conquer Remastered Collection hatalmas siker lett, amely azt mutatja, hogy máig létezik egy olyan PC-s keménymag, akiknek igényük lenne akár egy új Star Wars RTS-re is.
Egy hasonló remastered vagy remake az EaW-nak is jól állna.
A csapat az utóbbi években egy shooter–RTS hibriden, az Earthbreakers játékon dolgozott. Azonban ezt tavaly áprilisban félretették, amikor egy meg nem nevezett kiadótól valamilyen új és izgalmas projektet kaptak, amelyhez minden erőforrásukra szükségük volt. Erről a projektről egyelőre semmit sem tudunk, de nincs kizárva, hogy már dolgoznak valamilyen új Star Wars-játékon, azonban ennek kissé ellentmond Morris fenti válasza.
Az eredeti játék, a 2006-os Forces of Corruption kiegészítő óta nem kapott hivatalos tartalmat vagy folytatást. A rajongók kezükbe vették az irányítást és modok segítségével évekig életben tartották a játékot, majd 2017-ben a fejlesztők újraélesztették a játék szervereit is a Steamen.
Egyelőre nem tudjuk, hogy valóban tervben van-e egy új Empire At War vagy más Star Wars RTS játék a Lucasfilm Gamesnél, de mi nagyon örülnénk, ha a közeljövőben ez elkészülne. Azonban amíg nem kapunk ezekre hivatalos megerősítést, a fentieket mind kezeljük pletykaként.