A Lucasfilm Games visszatérésének hétfői leleplezése után meg is történt, amire már számítani lehetett: immár nem csak az Electronic Arts fog Star Wars játékokat fejleszteni.
Az EA még 2013-ban kapta meg a Star Wars játékok kizárólagos fejlesztési licenszét, ez idő alatt pedig mindösszesen négy darab tripla A-s játék készült, rengeteg projekt a süllyesztőben végezte. Régóta lehetett arról hallani, hogy a Disney és a Lucasfilm nem elégedett az EA teljesítményével, azonban mostanáig nem tudtuk biztosan, mi lesz a Star Wars játékok jövője.
A Lucasfilm Games visszatérése volt az első jel arra, hogy az Electronic Arts exkluzivitása esetleg véget érhet,
ami most már bebizonyosodott.
Miután január 12-én bejelentették, a Bethesda vadiúj Indiana Jones játékot fejleszt, január 13-án már azt is felfedték, hogy a korábban főként a Tom Clancy’s The Division első és második részéről ismert
Ubisoft Massive egy nyitott világú Star Wars játékon dolgozik.
A kreatív rendező Julian Greighty lesz, aki korábban a Division 2-n, és a The Crew-n dolgozott, a játék pedig a Massive által fejlesztett Snowdrop grafikus motort fogja használni. Ezáltal, habár az EA továbbra is készíthet a messzi-messzi galaxisban játszódó játékokat, más kiadók is megkapják ugyanerre a lehetőséget.
A projektről Yves Guillemot, a Ubisoft társalapítója és ügyvezető igazgatója a következőképpen nyilatkozott:
„A Star Wars galaxis egy csodálatos motivációforrás arra, hogy innovációt hozzunk létre és feszegessük a médium határait. Hihetetlen lehetőség számunkra, hogy olyan világokat, karaktereket és történeteket alkossunk, melyek tartósan a Star Wars kánon részeivé válhatnak, és izgatottak vagyunk, hogy Massive stúdiónk együttműködhet a Lucasfilm Gamesszel egy olyan kaland megteremtésén, melyre korábban nem volt még példa.”
Ez lesz az első nyitott világú Star Wars játék.
Korábban próbálkozott már ezzel a műfajjal a LucasArts, és az EA is, ám ezeket a projekteket mindig törölték a megjelenés előtt. A Ubisoft ezzel szemben nagy tapasztalattal rendelkezik az open-world játékok világában, jelenleg ők a legjobb kiadó ebben a műfajban.
Arról egyelőre nincs infó, milyen fejlesztési szakaszban áll a projekt, ahogy arról sem, mikor jelenik majd meg a játék. Azt azonban Douglas Reilly, a Lucasfilm játékokért felelős alelnöke elmondta, hogy már egy éve egyezkednek az Ubisoft Massive-val a projektről. Reilly azt is leszögezte, hogy
az EA-val fennálló kapcsolat sem szűnt meg,
sőt erősebb, mint valaha, számos egyelőre be nem jelentett projekten dolgoznak. Arról pedig, hogy a Lucasfilm Games brand visszatért úgy nyilatkozott, hogy ez egy több éves munka betetőzése, amit a következő évben/években is további bejelentések követnek, olyan projekteké, amelyek a régi Lucasfilm Games örökségét képviselik.