Mit tudtunk meg eddig a Jedi: Fallen Order játékról?

Már nem kell sokat aludnunk, hogy játszhassunk az EA Respawn új játékával, a Jedi: Fallen Orderrel. Előtte viszont tekintsük át, mit tudunk a játékról, a fejlesztők milyen információkat osztottak meg, hogyan alakult a játék sorsa és mire számíthatunk a november 15-ei megjelenéskor.

A játék keletkezésének története régebbre nyúlik vissza, mint gondolnánk: 2014 tájékára, amikor Stig Asmussen, a God of War széria fejlesztője átment a kaliforniai Respawn Entertainmenthez. A cég akkoriban partnere volt az EA-nek és a Titanfall első és második része volt köthető a nevükhöz. Mint tudjuk, az EA több külsős céget is bevont Star Wars játékok fejlesztésébe és a Respawn is kapott egy ilyen projektet. Asmussen először még a Titanfall 2-n dolgozott, viszont 2016 januárjában a cég oldalán több állást is kiírtak egy third-person akció-kalandjáték fejlesztésére, ezért sokan elkezdték pedzegetni, hogy egy singleplayer Star Wars játék készülhet.

A 2016-os Star Wars napon (május 4.) Asmussen hivatalosan bejelentette, hogy  valóban egy Star Wars témájú third-person akció-kalandjátékot készítenek.  A 2016. júniusi E3 konferencián az EA levetített egy három perces videót, amelyben minden készülő Star Wars projektjükről beszéltek – nagyon röviden. A Respawn ekkor mutatott meg először valamit a készülő, akkor még cím nélküli játékból. Asmussen beszélt pár mondatot és láthattuk, ahogy  motion capture-rel vesznek fel egy fénykardpárbajt,  feltehetően a játék átvezető filmjeihez. A fejlesztés nagyon kezdeti fázisában jártak ekkor.

Utána megint egy évig csönd volt a játék körül.

2017-ben az EA a Battlefront II megjelenésére koncentrált, amely aztán botrányba fulladt a mikrotranzakciók miatt, erről korábban írtunk részletesen. A következő évben, a 2018. júniusi E3-on aztán a Respawn vezetője, Vince Zampella megígérte, hogy bemutatja a játékot. A nagy várakozás ellenére, nem kaptak külön panelt, Zampella fel sem ment a színpadra, a nézők soraiban ülve, leleplezte a játék címét, a történet időszakát. Mint mondta, a Jedi: Fallen Order A sith-ek bosszúja és Egy új remény között fog játszódni és egy, a 66-os parancsot túlélt fiatal jediről fog szólni, továbbá beharangozta, hogy várhatóan 2019 karácsonyán fog megjelenni. Ez marketing szempontból egy ügyes húzás volt az EA-től,  feltehetően ekkor a játék még nagyon alfa fázisban járt, nem lett volna bölcs a félkész terméket mutogatni és feleslegesen hypeolni a rajongókat. 

Az E3 után elkezdtek lassan csorogni az információk, többen híresztelték, hogy a Fallen Order a The Force Unleashedra fog hasonlítani. Decemberben írtak arról, hogy egy Lucasfilm munkatárs állítása szerint a játékban felbukkan majd a Kilencedik nővér nevű inkvizítor is, aki a Marvel féle Darth Vader képregényekben mutatkozott be korábban. Ez a hír azért is volt jó, mert ezek szerint a játék szorosan kapcsolódik a kánonhoz.

Egy 2019. márciusi twitter beszélgetésből kiderült, hogy a Chris Avellone, aki korábban a Knights of the Old Republic II-nek a történetét írta, a Fallen Orderen is dolgozik.

Chris Avellone on Twitter

@Edward21361164 I can’t say 100% b/c of NDAs, but the ones I can say: I just finished up work with Jedi: The Fallen Order – and beyond that, there’s another big bomb dropping in a month! Er, I mean, maybe. Ahem.

A 2019. áprilisi Celebrationre már készült az EA is, végre levetítették az első, filmszerű előzetest. Megmutatták a főszereplőket, felvezették a történetet és a játék világát is. Játékmenetet még nem mutattak, de a kiadásokat láthattuk, vagyis egy alapkiadás lesz 60 euróért és egy deluxe 70 euróért extrákkal. A megjelenési dátumot is közölték, hogy még ez év november 15-én a boltokba kerül a Fallen Order.

A Celebration volt gyakorlatilag a játék marketingkampányának első nagy állomása, a korábbi években csak apró információ morzsákat közöltek. Nagyon sokan örültek annak, hogy az EA végre egy singleplayer Star Wars kampányt készít, de voltak olyanok is, mint Amy Hennig, aki nem nagyon látta értelmét egy ilyen kalandjátéknak.

Amy Hennig: A Respawn megvalósíthatja, amit a Visceral nem tudott
A Reboot Develop Blue jatékipari konferencián nagyinterjú készült Amy Henniggel, aki ismét beszélt az eltörölt Ragtagről és a közelgő Star Wars játékokról is. RÉSZLETEK ITT.

A júniusi E3 konferencián már egy nagyobb hangvételű bemutató érkezett. 14 perces gameplay videót mutattak és a sajtó emberei ki is próbálhatták a játék demóját. A gameplay videóban rengeteg újdonságot láthattunk a játékból. Megismerhetjük jobban a főszereplő Cal Kestis korábbi padawant és hűséges droidját BD–1-t, továbbá mentorunkat Cere Jundát is. Az új szereplők mellett olyan ismertek is felbukkantak, mint Saw Gerrera a Zsivány Egyesből, vagy Tarfful vuki A sith-ek bosszújából. A demóban Cal egy küldetést teljesít Saw lázadó csapatával.

A demó alapján a Respawn kapott hideget, meleget is.

Többen kifogásolták a fénykard animációját, hogy nem eléggé autentikus, nem hasonlít a filmbeli és a korábbi játékokra sem. Egyesek szerint a játékmenet túlzottan hasonlított olyan akció játékokhoz, mint a Sekiro vagy a Dark Souls, vagyis a kardozásnál csak jól időzített parry-vel lehet megtörni az ellenség védelmét és ez némileg szembemegy olyan klasszikus Star Wars játékokkal, mint a Jedi Knight vagy a The Force Unleashed. Stig Asmussen játékrendező erre azt válaszolta, hogy inkább a Metroid Prime inspirálta őket, de amikor a játékmenetet és a harcrendszert tervezték, sok más játékot megvizsgáltak, így a Dark Soulst és a Bloodbornet is. Asmussen azt is elárulta, hogy
a fejlesztés korai fázisában még nem Star Wars játéknak indult, mindössze egy külső nézetes akció-kalandnak, az EA később bízta meg őket a Fallen Orderrel és akkor alakították át ezt a projektet.

Ugyancsak a harcrendszer terén többen szóvá tették, hogy a fénykard nem vágja, sebzi eléggé az ellenséges npc-ket.

Míg korábban a Jedi Knight és Jedi Academy játékokban fénykardunkkal levághattuk a humanoid ellenség végtagjait, a Fallen Order bemutatója alapján csak a nem humanoid lényeknél van erre lehetőségünk. Ez feltehetően a mai korhatár-besorolások miatt lett így, a Respawn marad az ESRB „Teen”, vagyis a tinédzsereknek szóló besorolás mellett.

Az E3 után több új érdekes infó is kiderült, egyebek között az, hogy a Fallen Order a korábbi EA játékokkal szemben (mint a Battlefrontok) nem a Frostbite, hanem az Unreal Engine 4 grafikus motorra lett fejlesztve. Ennek több oka is volt, az egyik, hogy ez a motor jobban optimalizálható olyan akciójátékokra, mint a Fallen Order és könnyebb is volt fejlesztőket találni rá. A másik, hogy  amikor elkezdték a fejlesztést, még csak partnercégként dolgoztak be az EA-nak, csak később vásárolták fel őket, így ekkor még nem is használhatták az EA saját tulajdonában lévő Frostbite motort.  Kiderült még az is, hogy a KotOR és a The Force Unleashed játékokhoz hasonlóan a Fallen Orderben is lesz egy saját hajónk, a Stinger Mantis, amelyet testre szabhatunk és utazhatunk a küldetéseket adó ismert bolygókra a galaxisban. Ugyan a játék nem nyílt világú, de a játékteret kedvünkre bejárhatjuk majd, hogy miként, azt meglátjuk majd élőben, a megjelenés után.

Az E3-on levetített gameplay demó teljes változatát később elérhetővé tették a YouTube-on. Júliusban Asmussen közölte, hogy

a visszajelzések alapján változtatni fognak a fénykardok animációján.

A Marvel kiadásában szeptember 4-én elindult egy 5 részes képregénysorozat, a Star Wars: Jedi Fallen Order: Dark Temple, Matthew Rosenberg tollából és Paolo Villanelli grafikus művésztől. A képregény a Fallen Order előzménye, a klónháború idején játszódik, Eno Cordova jedimester és Cere Junda padawan küldetéseiről szól. Érdemes elolvasni, mielőtt belekezdünk a játékba. A Respawn azóta folyamatosan igyekszik újabb infókat közölni a játékról, az érdeklődés egyre nagyobb és már nem kell sokat várnunk arra, hogy kipróbálhassuk.

A Jedi: Fallen Order karakterei megkérdőjelezik a jó és a rossz közti különbséget
Októberben két interjú is készült a játék rendezőjével, Stig Asmussennel, aki részletesen beszélt a játék fejlesztéséről, mechanikájáról és hogy mi vár majd a játékosokra novemberben. Ezeket szemlézzük. RÉSZLETEK ITT.

A Jedi: Fallen Order november 15-én jelenik meg Windows PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra. Minden platformra előrendelhető, PC-n Originen és Steamen is megtalálható. A játékról megjelent összes anyagunkat itt találjátok.

Nyitókép: Részlet a Jedi: Fallen Orderből (EA / Respawn Entertainment)

Legfontosabb posztjaink