Vannak művek, amelyek életükben nem mindig kapják meg azt a kellő odafigyelést és törődést, amit érdemelnének. Az online videójátékok világában ez különösen így van: ha nem támogatják a szoftvert megfelelően, akkor a játékosok elpártolnak attól és egy idő után lekapcsolják a szervereket. Így történt a Star Wars Galaxies (továbbiakban SWG) MMORPG játékkal is, amely a megjelenése óta különös utat járt be. Lassan tíz éve, hogy megszűnt, ám története még egyáltalán nem ért véget, ugyanis a rajongók a mai napig életben tartják. Cikksorozatunkban a játékot járjuk körbe.
Egy valóra vált rajongói álom
2000. március 16-án a LucasArts bejelentette: megállapodtak a Sony Online Entertainmenttel (továbbiakban SOE), hogy egy Star Wars témájú MMORPG (massively multiplayer online role-playing game) készítsenek. A SOE és a Verant Interactive Inc. csapata ekkor már tapasztalt fejlesztőknek számítottak, hiszen olyan MMO játékokat fejlesztettek, mint az EverQuest, a Cosmic Rift és a PlanetSide.
Az MMO műfaja ekkoriban kezdett egyre népszerűbb lenni és a Star Wars rajongók már szerettek volna egy ilyet a messzi messzi galaxisból is. A LucasArts akkori bejelentése szerint a játék csak az eredeti trilógiát fogja érinteni és már 2001-ben szerették volna kiadni. Nagyon rövid időt adtak a fejlesztésre, tekintve, hogy egy MMO játék már ekkoriban is 3-4 éven át készült. Ráadásul a fejlesztők a korábbi játékaikhoz használt grafikus motor helyett egy teljesen újat programoztak az SWG-hez, amelynek finomhangolása több időt igényelt.
November 29-én a LucasArts felfedte a játék nevét, majd 2001 májusában (még a bétatesztelés előtt) bejelentették az első kiegészítőt Jump to Lightspeed címen. Erről csak annyit lehetett tudni, hogy egy repülős mód lesz és az alapjáték megjelenése után hat hónappal várható. A játék hivatalos weboldalán a SOE folyamatosan igyekezett népszerűsíteni az SWG-t, rengeteg nyersanyagot, videót és infókat töltöttek fel a készülő játékról, így a regisztrált felhasználók száma hamar elérte a százezret, ez ekkoriban nagy tömegnek számított.
Eközben a megjelenést is folyamatosan tolták előre. 2002 elején a Verant már a jelentkezőket várta az első zárt bétatesztre, amelyre ugyanazon év júliusában sor került. A LucasArts a PC mellett Playstation 2-re és Xbox-ra is tervezte kiadni a játékot, ám a konzolos verziókat kénytelenek voltak hamar elvetni, hogy tartani tudják az ütemtervet. 2002 végén végül megerősítették, hogy 2003 áprilisában fog megjelenni az alapjáték, amelynek címe Star Wars Galaxies: An Empire Divided lesz. A rajongói bázis ekkor már négyszázezer körül járt, hatalmas várakozás övezte az MMO-t, ám az év során tovább halasztották, hiszen a szoftver egyáltalán nem volt még kész állapotban.
Végül a játék 2003. június 26-án jelent meg az Egyesült Államokban. A kritikusok és a játékosok alapvetően pozitívan fogadták, többen kiemelték a fejlett grafikát, a kidolgozott karaktergenerálást, a hatalmas nyitott világot és a játék komplex gazdasági és fejlődési rendszerét. Ennek ellenére számos hiba volt benne és több olyan korábban bejelentett játékelem is hiányzott, mint például a járművek használata.
A fejlesztők aztán igyekeztek ezeket a hibákat kiküszöbölni és a játék sokat fejlődött a novemberi európai megjelenésig.
Az SWG igazi szerepjáték volt, számtalan lehetőséggel, hogy a játékos olyan karakter legyen, amilyet szeretne. Ám egy valakit nem adott könnyen a játék: a jedi lovagokat.
Cikksorozatunk következő részében velük is foglalkozunk.