Ma élesedik a Star Wars: The Old Republic (továbbiakban SWTOR) új frissítése, The Dark Descent címmel. Az EA és a BioWare MMO-ja körül egy ideje csönd volt, ám az utóbbi hónapokban sorra szivárogtak az infók a várható tartalmakról. Folytatódik a játék története, visszatér több régi helyszín és karakter is, olyanok is, akiket a KotOR II-ből és a regényekből ismerhetünk. Emellett változik a jutalmazási rendszer és a PVP-be is érkeznek tartalmak. Lássuk, milyen izgalmas újdonságokkal bővült az SWTOR.
A Jedi Enklávé titkai
Legutóbb tavaly év végén írtunk bővebben az SWTOR-ról. Ugyan a játék és a Régi Köztársaság korszaka továbbra is a Legendákba tartozik, a BioWare igyekszik folyamatosan támogatni és a történetét is folytatni. A legutóbbi nagyobb frissítés még tavaly decemberben érkezett, a 6.2-es Echoes of Vengeance. Ebben egy epikus sztori küldetés (Echoes of Oblivion) végleg lezárta azt a történetet, amely a KotOR első részével indult útjára. A sötét császár, Tenebrae és későbbi alakjai (Vitiate és Valkorion) végleg megsemmisültek a kozmikus Erőben. A küldetésben a létező összes fontosabb élő és már halott karakter visszaköszönt, nem csak olyanok, akiket az SWTOR-ból ismerünk, hanem olyan klasszikusok is, mint Revan vagy Meetra Surik.
A küldetés ugyan lezárta ezt a régi történetszálat, ám néhányat nyitva hagytak. Az utolsó átvezetőkből megtudtuk, hogy az Onslaught kiegészítőben visszatért Darth Malgus még él, és elindult a Dantuinra, ahol nem más rejtőzködik, mint a Paul S. Kamp: Árulás című regényéből ismert Aryn Leneer volt jedilovag és kedvese, Zeerid Korr. Aryn egyből megérezte Malgus közeledését. Még annyit láthattunk, hogy Aryn Leneer elment Satele Shan nagymesterhez, hogy tájékoztassa a helyzetről. Itt hagytuk abba játék történetét, még kaptunk egy flashpoint küldetést, a Spirit of Vengeance-t, amely egy kis kitérőt tett a Régi Köztársaság mandalore-i belviszályaiba, amelyben maga Mandalore ura, vagyis Shae Vizla kéri hősünk segítségét az ellene szövetkező klánok leverésében. A küldetés meglepően nehéz lett, de jó időzítés volt az éppen akkor véget érő A mandalore-i élőszereplős sorozat második évadja után.
Az új, 6.3-as patch-csel érkezik a Secrets of the Enclave című flashpoint típusú sztoriküldetés. Ezt már korábban felvezette az a rövid történet, amely április 13-án jelent meg az SWTOR.com oldalán Quite A Story To Tell címmel. Ebben Aryn a főszereplő, aki elmeséli Satele-nek, hogyan is érezte meg a Dantuinra érkező Malgust, aki egyből a Jedi Enklávét kereste fel. Aryn nem mert vele megküzdeni, mert sokkal erősebb nála, ezért sietett a Jedi Rendhez. Vélhetően az új flashpoint végén hősünkkel és talán Aryn segítségével együtt szembe kell szállnunk a Malgusszal az Enklávé mélyén. A történetben Aryn és Malgus mellett még olyan karaktereknek is fontos szerepük lesz, mint Darth Krovos, Darth Rivix és Arn Peralun. Már csak az a kérdés, hogy vajon melyikükkel lehet románcot is kialakítani?
Azt már eddig is tudtuk, hogy a történet következő helyszínét a Dantuin adja. A füves mezőkkel és dombokkal borított bolygó már eddig is elérhető volt az SWTOR-ban, de most abba a bizonyos ősi romos templomba kalauzolnak el minket, amelyet a Legendákban a Jedi Enklávénak neveztek. Dantooine bolygóját és a Jedi Enklávét már részletesen megismerhettük a Legendákban, főként a KotOR részeiben, de mellette szerepelt a The New Jedi Order sorozatban, a Tartakovsky-féle Klónok háborújában és a Star Wars Galaxies MMO-ban is bejárhattuk. A bolygó többször is felbukkant a Legendákban, miközben eredetileg csak egy megemlített, de meg nem ismert helyszín volt az Egy új reményben. A Jedi Enklávé már a kánonban is szerepelt, ugyanis láthattuk az Ellenállás animációs sorozatban is, amikor az Első Rend blokád alá vonta a bolygót és Doza odaküldte a Jade és Ace osztagokat, hogy evakuálják az ott rekedt ellenálló szimpatizánsokat.
De térjünk is vissza az SWTOR-hoz. A fejlesztők élőben és a játék oldalán megjelent interjúkban sokat beszéltek arról, hogyan is élesztették újra az Enklávét. A küldetésben először egyedül, majd társainkkal bejárhatjuk ezt az ódon Jedi templomot. Nosztalgikus élmény lesz, hiszen abszolút a KotOR II atmoszféráját idézi majd a környezet és a grafika, csak az SWTOR-hoz optimalizálva. A küldetés mellé újfajta időszakos események (Feast of Prosperity) is társulnak majd.
Úgy tűnik az SWTOR teljesen visszatér a KotOR gyökereihez, egyre jobban építenek a nosztalgiára, amely évről évre erősebb a rajongók között.
Galactic Seasons
A sztori mellett bővül a játék jutalmazási rendszere is. Még decemberben jelent meg a Login Rewards rendszer, amely folyamatosan különböző játékbeli jutalmakkal látja el a játékost, attól függően milyen gyakran jelentkezik be az SWTOR-ba. A rendszer célja, hogy visszatérésre ösztönözze a játékos. Mindenki kapott napi és heti jutalmakat, de az előfizetők még extrákat is külön. Ez – valamint a Conquest rendszer – most tovább bővült Galactic Seasons címen, amely már egy hónap hosszú, szezonális eseményt tartalmaz. Szintén kaphatnak valamit az ingyenes és az előfizető játékosok is, a nagyon elszántak egészen a 100-as Seasons szintet elérhetik. Akik rendszeresen játszanak az SWTOR-ral mindenképp megéri nekik a Galactic Seasons szintjein lépkedni, mert sok értékes jutalommal gazdagodhatnak. A megszerezhető jutalmak listája már olvasható,
az első szezon főnyereménye egy új társ lesz, a Kubaz fajba tartozó Altuur zok Adon.
A PVP-be is érkezik a következő Ranked Season, immáron a tizennegyedik. Ráadásul a játék közösségi központjainak számító flottákba (Fleet) már saját apartmanunk is lesz. Ez egyaránt elérhető lesz köztársasági és birodalmi oldalon is. Immáron nem csak az egyes bolygókon lesz Stronghold, hanem a flottában is, amelyet ugyancsak kedvünkre berendezhetünk és díszíthetünk.
A fejlesztők korábban már közölték, hogy a 6.3-mal – nyolc év után végleg – megszüntetik a Refer a Friend programot. Eredetileg azért hozták létre, hogy azoknak is népszerűsítsék a játékot, akik nem mernek rá előfizetni. A lényege, hogy egy kód segítségével hívhattuk meg barátainkat, akik egy bemutató, hétnapos előfizetés erejéig kipróbálhatták az SWTOR-t, némi, a játékban elkölthető Cartel Credit jutalommal. A program sosem érte a kívánt sikert, az SWTOR népszerűsége az alatt folyamatosan csökkent, ráadásul a nyerészkedők hamar felfedezték az előnyeit. Rengeteg csaló, spammer a program segítségével akart nagy mennyiségű ingyen kredithez jutni, amely egyebek között a játékbeli gazdasági rendszer összeomlásához is vezetett. Annyira felmentek az árak a belső piacon, hogy bizonyos tárgyakat most is olyan horribilis összegekért árulnak, amelyhez földi halandó szinte képtelen összegyűjteni vagy vásárolni elegendő creditet. Innen nézve már időszerű volt a program bezárása. A Refer a Friend tökéletes példája annak, hogy mennyi probléma és elhibázott döntés volt az SWTOR indulásánál. Az EA nem jól mérte fel már az elején a játékot, a bele fektetett rekord összeg nem tudott úgy megtérülni, ahogy az előfizetőktől várták.
A 6.3, magyar idő szerint ma este hatkor élesedik, amelyet egy háromórás szerverkarbantartás előz meg. A játék idén decemberben ünnepli a tizedik születésnapját. Talán addigra újabb kiegészítőt is kapunk végre. Erről egyelőre nem osztott meg semmit a BioWare, de reméljük, hamarosan hallunk a jövőbeli terveikről is. Addig is, töltsétek le az új frissítést és próbáljátok ki a játékot, ha még eddig nem tettétek meg.