A cím ellenére nem szerzőnk, Kelemen „Rixon” Richárd a cikk témája, bár az áthallás kétségtelenül szándékos. Megnéztük, milyen a nemrég megjelent legújabb Lego Star Wars-játék, a mobilra kiadott Battles.
A játék csak iOS-re jelent meg és Apple Arcade előfizetésre van hozzá szükség. A Battlest a TT Games brightoni csapata fejlesztette, korábban a cég Playdemic nevű mobilos részlege volt felelős a játékért, őket azonban közben eladták az EA-nek. Ezért egy időben még maga a megjelenés is kérdéses volt. Végül az Apple-exkluzivitás lett a megoldás, így tudta a Warner Bros. Games átmenteni a projektet.
Elő kell tehát fizetni az almás cég saját játékkönyvtárára, az Arcade-ra, aminek az első hónapja ingyenes, utána olyan 1800 forintos havidíjjal terheli a játékosok bankszámláját. Ezért cserébe viszont maga a játék mentes a mikrotranzakcióktól. Ennek ellenére
maga a felépítés pontosan olyan, mint egy hagyományos pay-to-win mobiljáték:
kristályokat és pénzt kell gyűjteni, amelyekkel fejleszteni lehet a karaktereket és egységeket, növelni az ütőképességüket. Ehhez a szintén jól bevált kártyacsomagos megoldás dukál, a teljesítmények elérésével afféle zsákbamacska-csomagok nyerhetők, amelyek – némi kibontási idő letelte után – több random kártyát tartalmaznak. Mindez azonban – ellentétben a legtöbb hasonló mobiljátékkal – mikrotranzakciók nélkül: az Arcade előfizetés miatt ugyanis kivágták a vásárlási lehetőséget, a valódi pénzes fizetés helyébe a teljesítmény, a győzelem lépett. Egy-egy győztes csatával a kártyacsomag kibontási ideje is felgyorsítható, így akár órákat is spórolhatunk. A felemás megoldás tehát hasonlít a Battlefront II-nél alkalmazott eljárásra, a pay-to-win rendszer megmaradt, de a játékon kívüli fizetések nélkül.
A játék során két játékos néz egymással farkasszemet a pályán, lego-pénzfeldobással kisorsolva a csata előtt, hogy ki játszik a világos és ki a sötét oldallal.
Épp ezért a játékosnak mindkét deckjét fejleszteni kell, nem tudni hogy éppen melyiket kell majd bevetnie. Ezt követően megindul a taktikai harc: mindkét félnek van egy bázisa, illetve talonban egységei, amiket bevethet. A csatatéren öt építési hely is akad, ahová különféle lövegtornyokat lehet felhúzni a bázis védelmére, vagy a frontvonal előretolására. A tornyok (kettő-kettő a játékosok bázisa előtt, egy pedig középen) lerombolhatók s újjáépíthetők, a bevetett katonák pedig általában ezeket kezdik el lerombolni, s utána támadják a bázist. Sőt az ügyes és gyors játékos akár az ellenfél bázisa előtt is felhúzhatja saját lövegeit, mintegy ostromzárat alkotva.
A csata időre megy, egy ideig lehet tornyokat építeni és újjáépíteni, utána viszont már nem. A küzdelmet az a fél nyeri, akinek sikerül lerombolni a másik bázisát, vagy (amennyiben mindkét bázis állva marad) amelyiknek több tornya marad a játék végére.
A rombolásban különféle egységek vethetők be, korszakoktól függetlenül világos és sötét oldalakra lebontva: így megeshet hogy lázadó kommandósok, klónkatonák és egy falkányi porg együtt vonul hadba birodalmi rohagosztagosok és rohamdroidok ellenében.
Porgokból, ewokokból, buckalakókból ugyanis nincs hiány.
Emellett vannak hős karakterek, ezek a játék elején Luke Skywalker és Darth Vader, akik tovább bírják és különleges képességeik is vannak. További fontos egységek még a „tankok” (pl. AT–AT), amelyek nyilván nehezebben megállíthatók, valamint a bombázók (Y-szárnyú, illetve TIE-Bombázó), melyekkel akár közvetlenül az ellenfél bázisa is támadható. Az egységek ki vannak egyensúlyozva, megvan hogy melyik típust, melyik ellenséges erő ellen a legcélszerűbb bevetni.
A további hősök (Yoda, Leia, Boba Fett) kioldása bolygóhoz kötött, egy-egy új bolygó elérése pedig győzelmet követel, rengeteg győzelmet! Ez pedig korántsem egyszerű, sőt,
attól félek, hogy sokan – köztük magam is – hamarabb hagyják ott a játékot, mintsem hogy elég messzire jussanak.
A győzelmekkel ugyanis pontokat szerez a játékos, a sötét és világos oldali pontok összessége alapján pedig új bolygókat lehet kioldani. A vereségek viszont csökkentik a pontszámot, így győzelmi szériák kellenek egy-egy új helyszín (és az onnantól elérhető karakterek) kioldásához. Persze egy thrawni taktikai lángelmének ez gyerekjáték, a hagyományos, metrón mobilozónak viszont rengeteg beleölt idő is lehet.
Összességében a játék hangulatos, hozza a klasszikus lego-humort, különösen az, amikor egy csapat porg szétveri Vader nagyurat, vagy éppen egy buckalakó üti-vágja a lövegtornyot. A legós humorról különben a játékban megszerezhető és alakalmazható emojik is gondoskodhatnak. Maga a játékmenetet elsőre érdekes, szükséges hozzá némi taktikai gondolkodás, de a győzelmi kényszerhez kötött előremenetel egy idő után elriaszthatja a kevésbé kitartó játékosokat.
Különösen sajnálatos, hogy a játékiparban – egyebek között a koronavírus-járvány miatt – bekövetkezett sok csúszás miatt ez az egyetlen 2021-ben megjelent (nem-VR) Star Wars-játék.
The Review
Lego Star Wars Battles
2021 egyetlen Star Wars-játéka hangulatos, a játékmenetet elsőre érdekes, de szükséges hozzá némi taktikai gondolkodás. A győzelmi kényszer azonban egy idő után elriaszthatja a kevésbé kitartó játékosokat.
PROS
- Hozza a Lego Star Wars hangulatot.
- Taktikai csata, klasszikus mobiljáték.
CONS
- Pay-to-win játékrendszer, vásárlás nélkül.
- Apple Arcade szükséges hozzá.
- Győzelmi kényszer a továbbjutáshoz, nehéz benne előrelépni.
Review Breakdown
- Nem rossz, de lehetne jobb is