Ziro.hu
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English
No Result
View All Result
Ziro.hu
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English
No Result
View All Result
Ziro.hu
No Result
View All Result

Kevin Kiner: Szívfájdító volt, hogy az EA törölte a Ragtag projektet

Faragó Dániel by Faragó Dániel
2020. 06. 08.
in Holopillanatok, Játékok
Reading Time: 5min read
Kevin Kiner: Szívfájdító volt, hogy az EA törölte a Ragtag projektet

Képernyőkép a Ragtag early in-game footage-éből (Visceral Games/EA)

29
SHARES
Oszd meg a Facebookon!Oszd meg a Twitteren!Küldd el e-mailben!

Még május elején nyilatkozott az Inverse-nek Kevin Kiner zeneszerző, aki a Visceral Games eltörölt, Ragtag néven futó játékának zenéjén is dolgozott. Neki köszönhetjük egyebek között A klónok háborúja és a Lázadók fantasztikus zenéit is, s most általa új részletek derültek ki az elkaszált projektről. Megtudhatjuk, hogyan vett részt benne és hogyan érintette, amikor az EA elkaszálta a készülő játékot 2017 őszén.


Az EA nehezen boldogult a Star Wars játékaival, mióta 2013-ban licencszerződést kötött a Disney-vel. Tavalyi cikksorozatunkban részletesen körbejártuk milyen döntések és hibák övezték az EA szárnyai alatt készült Star Wars játékokat. Ebből különösen érdekes a Visceral Games fejlesztőinél készült Ragtag projektnévre keresztelt singleplayer akció-kaland játéka, amely sosem jelent meg. Ennek számos oka volt, kezdve a nagyvállalati menedzsmenttől, a kreatív igazgató Amy Hennig vezetői hiányosságaitól és a a technikai problémákon keresztül egészen az időhiányig. A projektet az EA végül törölte 2017 októberében, amely egyúttal csődbe vitte a Visceralt is. A Ragtag négy éven át készült, számos változtatáson esett át, ám valójában sosem jutott túl az alfa és demó verzión, a háttérben viszont valaki végig szorgosan dolgozott.

Játékok

EA és SW 5.: A Visceral tündöklése és bukása

by Faragó Dániel
2019. 02. 09.

Kevin Kiner, akit leginkább A klónok háborúja és a Lázadók animációs sorozat zeneszerzőjeként ismerünk, a két sorozat mellett a Ragtaghez is írt zenéket. Elmondása szerint éveken át dolgozott az EA-nek és a Visceralnak, jelentős mennyiségű zenét írt a játékhoz, amely  a projekt bedőlése miatt már nem fog megjelenni és más jövőbeli Star Wars projekthez sem használják fel.  Szerinte „borzasztó mennyiségű pénzt költöttek a projektre”.

„Amy Henniggel dolgoztam együtt, aki az Uncharted-ot csinálta. Nagy megtiszteltetés volt számomra, hogy felvett. Nashville-be mentünk, ahol egy nagyszerű zenekar segítségével közel egy óra hosszú anyagot rögzítettünk. Aztán leállították a játékot – nem a zene miatt”

– emlékezett vissza Kiner. Az Inverse cikkében megemlítik, hogy a zeneszerző már A klónok háborúja záróévadjánál is elmagyarázta, milyen sok időt vesz igénybe a zenekari kompozíció. Egy zenekarral sokszor egy egész napon át tartó sikeres munka is mindössze néhány perces kész zenei anyagot jelent. (Itt érdemes megjegyezni, hogy Kiner zenéjét Budapesten rögzítették a záróévadhoz – erről bővebben itt írtunk.) Az ő észrevételei viszont alátámasztják azokat a korabeli jelentéseket, amelyek szerint Ragtag projekt meglehetősen előrehaladott fázisban járt, amikor az EA elkaszálta.

Kevin Kiner zeneszerző (StarWarsNewsNet.com)

„Volt néhány olyan téma, amelyek a legjobbak voltak, amit eddig a Star Warshoz írtunk. Most szó szerint be vannak dobozolva valahol és soha nem fogják őket felhasználni. Egy barátomnak mondtam, ez olyan mintha John, Paul, George és Ringo éppen befejezte volna a »Yesterday« keverését aztán valaki elkapja a szalagot és azt mondja nekik: »Oké fiúk, ennyi lett volna!« És az egészet bevágják egy pincébe örökre”

– fogalmazott a zeneszerző. A projekt törlése egyszerre volt zeneszerzőként és rajongóként is nehéz neki. „A szívem szakad meg, mert volt néhány igazán jó darab, amely már sosem fog előkerülni” – magyarázza Kiner.

„Utána hat hónapon át nagyon mély depresszióban voltam.”

A Ragtag törlése az egyik ékes példája annak, ahogy az EA trükközései visszacsaptak a cégre a játékosközösség felől. Mikor törölték a projektet és bezárták a Visceralt, az EA és maga Amy Hennig is azzal magyarázta a döntést, hogy már nincs akkora igény a játékiparban a történetvezérelt singleplayer játékokra, mert mindenki multiplayerrel szeret manapság játszani. Ezzel szemben az EA ügyvezető alelnöke, Patrick Söderlund egy 2017. októberi blog bejegyzésben még ki is fejtette, hogy a Ragtag milyen jó egyjátékos történet lehetett volna, amelyhez szívesen tértek volna vissza a játékosok. Söderlund kijelentése csak tovább fokozta az indulatokat az EA vezetésének döntésével szemben, miszerint már csak a hosszan támogatott multiplayerre és a mikrotranzakciókra összpontosítanak és csak újabb bőrt húznak le a meglévő franchise-okról.

Ezek a nyilatkozatok nagy felháborodást keltettek mind a játékosok, mind a Star Wars rajongók között és az eladások rá is cáfoltak az EA kommunikációjára.

A 2017 és 2018-as év legjobban fogyó konzoljátékai rendre a történetközpontú singleplayer játékok voltak, mint a God of War, a Spider-Man, a Red Dead Redemption 2 vagy a Breath of the Wild. Az EA ugyan felfigyelt a panaszokra és a tendenciára, de előtte még kiadták a Battlefront II-t, amely a freemium mobiljátékokra jellemző pay-to-win lootbox modelljével kisebb nemzetközi botrányt kavart – ezt már a Disney sem nézte jó szemmel.

Végül tavaly novemberig várniuk kellett a rajongóknak egy singleplayer akciójátékra, a Star Wars Jedi: Fallen Orderre. A Respawn játéka hatalmas siker lett, a tavalyi év egyik leggyorsabban fogyó és legtöbbet eladott játéka volt. Ez megmutatta az EA-nek, hogy igenis van igény az olyan játékokra, amely filmszerű történeteket és egyjátékos kalandokat hoznak, multiplayer nélkül. Nem csoda, hogy az EA nemcsak a Jedi: Fallen Order folytatását tervezi, hanem önálló fanchise-zá is bővítené.

Tavaly áprilisban, az Eurogamernek adott interjújában Amy Hennig már méltatta a Respawnt, hogy ők hozták létre azt, amit a Visceral nem tudott. Azóta Hennig és az EA is rég továbblépett a Ragtagtől és más utakon járnak,

Kevin Kiner szavai mégis azt mutatják, hogy milyen jól is sikerülhetett volna a Ragtag, ha ilyen művészek dolgoztak a játékon.

Csak reménykedni tudunk, hogy a jövőben valamilyen más projekthez előveszik a zeneszerző bedobozolt munkáit.

Source: Inverse
Tags: Amy HennigEAKevin KinerRagtagVisceral Games
Share29TweetSend
Faragó Dániel

Faragó Dániel

1997 óta lelkes rajongó, amikor először VHS-en, majd moziban is látta az eredeti trilógia felújított változatát. Minden érdekli, ami Star Wars, legyen az film, sorozat, könyv vagy játék.

Related Posts

A Skywalker kora volt az 5. legnézettebb film hazánkban 2020-ban

2021. 01. 18.
A nyílt világ határait feszegeti majd a Ubisoft új Star Wars játéka

A nyílt világ határait feszegeti majd a Ubisoft új Star Wars játéka

2021. 01. 14.
A Lucasfilm Games fogja gondozni a Star Wars videójátékokat

Nyitott világú Star Wars játékot fejleszt a Ubisoft Massive

2021. 01. 13.
A Lucasfilm Games fogja gondozni a Star Wars videójátékokat

A Lucasfilm Games fogja gondozni a Star Wars videójátékokat

2021. 01. 12.
Elindították a Köztársaság Fénykorát, több új címet is bejelentettek

Elindították a Köztársaság Fénykorát, több új címet is bejelentettek

2021. 01. 04.
Hayden Christensen irtózott a lejtőktől A sith-ek bosszúja forgatásán

Hayden Christensen irtózott a lejtőktől A sith-ek bosszúja forgatásán

2020. 12. 28.
Drogozó pilóta és alkoholizáló padawanok A Köztársaság Fénykorában

Claudia Gray megalkotta a Star Wars fiú Hermione Grangerét

2020. 12. 27.
Minden, amit a Star Wars: Squadrons játékról tudni lehet

Merre tovább, EA Star Wars? – 2020-as összegzés, várható játékok, pletykák

2020. 12. 25.
Next Post
Így készültek A mandalore-i speciális effektjei

Így készültek A mandalore-i speciális effektjei

Izgalmas, igényes és nosztalgikus lett az új Star Wars vetélkedő, a Jedi Temple Challenge

Izgalmas, igényes és nosztalgikus lett az új Star Wars vetélkedő, a Jedi Temple Challenge

Sithek – mit vett át a Skywalker kora a Legendákból?

Sithek – mit vett át a Skywalker kora a Legendákból?

Támogass minket!

Légy a támogatónk a Patreonon!

Kövess minket a Facebookon!

A Szukits Kiadó ajánlata

Ziro.hu

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Információk

  • Adatkezelési tájékoztató
  • Főoldal
  • Impresszum
  • Támogatás a Patreonnal vagy egyéb módokon
  • Támogatóink és partnereink

Kövess minket!

No Result
View All Result
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Weboldalunk sütiket használ. A Ziro.hu további használatával beleegyezel a sütik használatába. További részletekért látogass el az Adatkezelési tájékoztató oldalra.