EA és SW 3.: Battlefront, a félkész nosztalgiabomba

A Disney–Lucasfilm korszakban az Electronics Arts (továbbiakban EA) Star Wars játékait sok kritika és negatív fogadtatás érte. Cikksorozatunkban összeszedtük, melyek voltak azok az események, és döntések, amelyek az EA útját jelentették a messzi-messzi galaxisban. Sorozatunk harmadik részében a 2015-ös Battlefrontról mesélünk.

Egy ideig mindenki azt hitte, hogy az EA talán átveszi az olyan félbemaradt LucasArts-játékokat, mint a 1313-at vagy a Battlefront III-at, ám a 2013. június 10-ei E3-on a DICE bejelentette, hogy készül egy új Battlefront játék, amely nevében és játékmenetében ugyan hasonlítani fog a LucasArts két korábbi Battlefrontjára, de teljesen más motorra és történetre épül.

A DICE tervezői meglátogatták a Lucasfilm archívumát, ahol fotókat készítettek a filmekhez felhasznált makettekről, hogy a lehető legrealisztikusabb és a rajongóknak is megfelelő Star Wars-élményt nyújtsák. A projektet viszont kénytelenek voltak félretenni decemberben, hogy ki tudják javítani a Battlefield 4-et, ám az EA mindenkit megnyugtatott, hogy tartják az ütemtervet. Patrick Bach executive producer akkor azt mondta, az új Battlefront igyekszik majd eltérni a Battlefield-szériától – noha ugyanarra a Frostbite 3.0-ás grafikus motorra épül. – Inkább az eredeti két Battlefronthoz szeretnénk hűek maradni – fogalmazott akkor Bach. A játék multiplayer módja mindezek ellenére továbbra is a Battlefieldek nyomdokain haladt tovább, hasonlóan a LucasArts két Battlefront játékához.

Az EA megerősítette 2014 októberében, hogy a játék a 2015-ös év végén jelenik majd meg, igazodva a decemberben esedékes VII. epizód, Az ébredő E premierjéhez. Ez viszont nem hagyott elég időt a DICE-nak a teljes játék elkészítéséhez, ezért több dolog kikerült a játékból: egyrészt a sztoriorientált egyjátékos kampány, másrészt egyes játékmódok, valamint a teljes előzménytrilógia és a készülő új trilógia tematikája is.

A 2015-ös E3-on leleplezték a játékot, majd megtartották októberben a nyílt béta tesztet közel kilenc millió résztvevővel. A Battlefront végül 2015 novemberében debütált mindhárom platformon (PC, PS4 és Xbox One).

Óriási várakozás övezte a közelgő VII. rész okozta Star Wars-láz miatt is. Technikailag jól működött, a grafikai motor jó skálázhatósága miatt régebbi és új konfigurációkon is remekül futott. Vizuálisan tényleg semmi kivetni való nem volt benne, igazi Star Wars élményt nyújtott, ám önmagában ez kevésnek bizonyult. Vegyes fogadtatásban részesült, sok kritika érte a tartalom hiánya miatt, főként a singleplayer mód terén, a multiplayer pedig néhol repetitív lett a kevés pálya és játékmód miatt, így gyakorlatilag egy félkész játékot kínáltak teljes áron. Többen nehezményezték, hogy a Battlefront a casual játékosokra fókuszált és megfeledkezett a keményvonalas rajongókról, szemben a LucasArts korábbi játékaival, amelyek vég nélkül bővítették a franchise kiterjesztett univerzumát.

Star Wars Fight GIF – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Star Wars GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

A szezonbérlet megvásárlóinak később négy új kiegészítőt adtak, amely új bolygókat, fegyvereket, multiplayer játékmódokat és az eredeti trilógiából ismert karaktereket adott, de ez még mindig alulmaradt a 2005-ös Battlefront 2 tartalmaitól. Az ébredő Ehöz egy ingyenes DLC-t adtak ki Battle of Jakku címen még a mozipremier idején, ám ez mindössze az epizódban debütáló bolygón látható egyik helyszínt jelentette, karakterek vagy más egyéb nem került bele a filmből.

Az utolsó, negyedik kiegészítő 2016. december 6-án jelent meg, amely már az új spin-off filmre, a Zsivány Egyes: Egy Star Wars-történetre fókuszált. A filmbeli Scarif bolygón lehetett többféle új módot kipróbálni és játszható hőskarakterként bekerült a Jyn Erso és Orson Krennic is. Az egyjátékos sztorimód továbbra is hiányzott,

pedig adta volna magát a téma, hogy a Zsivány Egyes történetét akár végigjátszhassuk egy hétköznapi baka szemszögéből.

Az EA–DICE páros első Battlefrontjának közel két éves pályafutása összességében anyagi siker volt: élménygazdag multiplayer FPS/TPS shooter és nosztalgikus Star Wars-hangulatot nyújtó játékot tettek le az asztalra. Ám viszonylag kevés tartalmat kínált, így mindenképp egy javító szándékú folytatást kívánt maga után.

Video Game Physics Launch GIF – Find & Share on GIPHY

Discover & share this Launch GIF with everyone you know. GIPHY is how you search, share, discover, and create GIFs.

Röviden még megemlíteném, hogy ugyancsak ebben az évben jelentette meg az EA a mobilra szánt Galaxy of Heroest a Capital Gamestől. Ez egy gyűjtögetős RPG, szerepjáték Androidra és iOS-re, amely nem aratott nagy kritikai sikert – igaz, jelenleg is dollármilliókat hoz havonta.

Sorozatunk következő epizódjában a Battlefront II-ről és annak fogadtatásáról mesélünk.

Források: Wookieepedia; Gamespot; PC Guru; Playdome; Wikipedia

Nyitókép: Promókép a 2015-ös Battlefronthoz (StarWars.EA.com)

Legfontosabb posztjaink