Ziro.hu
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English
No Result
View All Result
Ziro.hu
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English
No Result
View All Result
Ziro.hu
No Result
View All Result

EA és SW 1.: Az első együttműködés – a SWTOR

Faragó Dániel by Faragó Dániel
2019. 01. 28.
in Játékok
Reading Time: 4min read
EA és SW 1.: Az első együttműködés – a SWTOR

Star Wars: The Old Republic (Polygon)

32
SHARES
Oszd meg a Facebookon!Oszd meg a Twitteren!Küldd el e-mailben!
A Disney–Lucasfilm korszakban az Electronics Arts (továbbiakban EA) Star Wars játékait sok kritika és negatív fogadtatás érte. Cikksorozatunkban összeszedtük, melyek voltak azok az események, és döntések, amelyek az EA útját jelentették a messzi-messzi galaxisban. Sorozatunk első részében a kezdetekhez megyünk vissza.

EA és SW: a cikksorozat
1. Az első együttműködés – a SWTOR
2. A LucasArts bezárása
3. Battlefront, a félkész nosztalgiabomba
4. Battlefront II. és a loot boxok sötét oldala
5. A Visceral tündöklése és bukása
6. Végszó

Ahhoz, hogy tisztább képet kapjunk, vissza kell mennünk az időben egészen 2008 februárjának elejéig, amikor Jim Ward, a LucasArts akkori vezérigazgatója felmondott. Ward 2004-től foglalta el helyét a cég élén, nagy reményekkel igyekezett újjászervezni a veszteséges LucasArts-ot, de terve nem hozta a várt eredményt és személyes okok miatt távozott. Helyét áprilisban vette át az EA-tól átjövő Darrell Rodriguez. Látva a piaci változásokat és a Blizzard sikereit, úgy gondolta, hogy az MMORPG-ben (Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) van a jövő, és egy teljesen új játék tervezésébe kezdett.

Ekkor már volt egy ilyen játéka a LucasArts-nak, a 2003-ban elindított Star Wars Galaxies, ám a keményvonalas Star Wars rajongókon kívül a szélesebb közönséget nem hódította meg. A játék korai verziója nehéz és komplex volt, ahhoz hogy valaki fel tudjon oldani egy jedi karaktert, sokáig kellett játszania (az első játékos 4 hónap alatt oldotta meg). Több rajongó is kritizálta, hogy a játék túl nehéz, ezért a fejlesztő Sony Online Entertainment az új kiegészítőkkel sokat könnyített. Ez nem nyerte el a játékosok tetszését, így tovább csökkent a játékosbázis.

Rodriguez viszont nem kisebb célt tűzött ki, mint azt, hogy a műfaj legnépszerűbb címét, az akkor 10 milliónál is nagyobb bázisú World of Warcraftot hazai terepen, egy hasonló méretű, működésű és havi előfizetéses MMO-val győzze le. Csak éppen ennek helyszíne a Star Wars világa lesz.

Ez lett a Star Wars: The Old Republic.

A LucasArts-nak ekkor nem voltak megfelelő forrásai egy ilyen nagy projekthez (és Rodriguez nem szerette volna, ha ez az MMO is rosszul sül el), ezért  anyagi támogatásért felkereste az EA akkori ügyvezetőjét  John Riccitellót. Neki tetszett az ötlet és megegyeztek, hogy az EA kap nagyobb részesedést a bevételből, viszont a LucasArts kisebb költségvetéssel is fent tud maradni. A játék logikus lépés volt az EA részéről, ugyanis 2008-ban nagyon magasan voltak a vállalat részvényei.

A fejlesztéssel az akkor már EA alá tartozó BioWare Austint bízták meg. Tőlük nem volt idegen a téma, lévén ők csinálták a legelső Knights of the Old Republic játékot (a másodikat az Obsidian), így a két korábbi KotOR „folytatásaként” kezdhettek bele a fejlesztésbe és amúgy is régóta szerettek volna már egy MMORPG-t csinálni. A fejlesztés 2008 októberében indult meg,  a fő történeten 12 író dolgozott teljes munkaidőben, maga Drew Karpyshyn is,  aki az első KotOR-t is írta. A BioWare előtérbe helyezte a játék narratívájának kidolgozását, így az írók tovább dolgozhattak, mint bármelyik más fejlesztőcsapata a projektnek, számtalan egyedi történetet és befejezési lehetőséget adva a játéknak. Az SWTOR története a KotOR 2 után 300 évvel vette fel a fonalat, rengeteg utalással az előző két játékra. Többszáz órányi szinkronanyagot vettek fel, hogy minél változatosabb karaktereket kapjunk,  tucatnyi bolygót modelleztek le, bejárhatóvá téve a messzi-messzi galaxis minden sarkát,  vagyis igen nagy munkát fektetett bele a texasi fejlesztőcég.

Pontos adat nincs, de a becslések szerint az EA 150 és 200 millió dollár közötti összeget fektetett a játék fejlesztésébe, létrehozva ezzel minden idők egyik legdrágább játékát, ezt végül a Grand Theft Auto V szárnyalta túl a 265 milliós költségvetésével.

Az SWTOR első verziója 2011. december 20-án vált elérhetővé Észak-Amerikában és Európában.  Az első három napban milliós előfizetői számokat produkált, ám a növekedés hamar megtorpant,  hiába kapott 4-4 kasztot, lebilincselő történetet, hatalmas bejárható és változatos világokat, ha nem kínált annyi lehetőséget, mint a jól bejáratott WOW, amihez azonnal visszatértek a játékosok amint egy újabb kiegészítőt szállított a Blizzard.

Bár a BioWare igyekezett folyamatosan javítani a hibákat, az eleinte havidíjas üzleti modellt az EA kénytelen volt megváltoztatni free-to-playre, vagyis ingyenesen játszhatóvá tették egészen a karakterünk 50-es szintjéig és reménykedtek, hogy a kiegészítők havidíjából és a mikrotranzakciókból bepótolják a hiányzó bevételt, de addigra a játékosok jó része elpártolt tőle. 3 év alatt 139 millió dollárt sikerült az EA-nak keresnie az SWTOR-on, ami a belefektetett összegnél kevesebb volt, vagyis  a játék anyagilag megbukott,  ám további kiegészítőkkel, javításokkal tudtak rajta finomítani és megtartani a játékos bázist, ám 2012-ben nagy bejelentésre lett figyelmes a filmes és a gamer világ is.

Sorozatunk következő epizódjában az EA és a Disney partnerségének kezdetéről mesélünk.

EA és SW: a cikksorozat
1. Az első együttműködés – a SWTOR
2. A LucasArts bezárása
3. Battlefront, a félkész nosztalgiabomba
4. Battlefront II. és a loot boxok sötét oldala
5. A Visceral tündöklése és bukása
6. Végszó

Források: SFPortal; Wikipedia; PC Guru 1, 2, 3

Nyitókép: Star Wars: The Old Republic (Polygon)

Tags: EAEA és SWMMORPGStar WarsThe Old Republic
Share32TweetSend
Faragó Dániel

Faragó Dániel

1997 óta lelkes rajongó, amikor először VHS-en, majd moziban is látta az eredeti trilógia felújított változatát. Minden érdekli, ami Star Wars, legyen az film, sorozat, könyv vagy játék.

Related Posts

A nyílt világ határait feszegeti majd a Ubisoft új Star Wars játéka

A nyílt világ határait feszegeti majd a Ubisoft új Star Wars játéka

2021. 01. 14.
A Lucasfilm Games fogja gondozni a Star Wars videójátékokat

Nyitott világú Star Wars játékot fejleszt a Ubisoft Massive

2021. 01. 13.
A Lucasfilm Games fogja gondozni a Star Wars videójátékokat

A Lucasfilm Games fogja gondozni a Star Wars videójátékokat

2021. 01. 12.
Minden, amit a Star Wars: Squadrons játékról tudni lehet

Merre tovább, EA Star Wars? – 2020-as összegzés, várható játékok, pletykák

2020. 12. 25.
[Hivatalos] Videójátékkal indul A Köztársaság Fénykora projekt

Kipróbáltuk a legújabb Star Wars VR-játékot!

2020. 12. 13.
Star Wars: Starfighter Missions címen új mobiljáték jelent meg Ázsiában

Star Wars: Starfighter Missions címen új mobiljáték jelent meg Ázsiában

2020. 11. 23.
B-szárnyú és TIE Defender is érkezik a Star Wars: Squadronsba

B-szárnyú és TIE Defender is érkezik a Star Wars: Squadronsba

2020. 11. 19.
Egy új korszak kezdete – öt éve jelent meg az EA első Battlefront videójátéka

Egy új korszak kezdete – öt éve jelent meg az EA első Battlefront videójátéka

2020. 11. 19.
Next Post
EA és SW 2.: A LucasArts bezárása

EA és SW 2.: A LucasArts bezárása

Szerzőportrék 1.: Timothy Zahn, Thrawn megalkotója

Szerzőportrék 1.: Timothy Zahn, Thrawn megalkotója

Mostantól benne leszünk a Holonet Krónikákban

Befutott a Ziro.hu és a Panda Rádió podkasztja, a Holonet Krónikák új része

Vélemény, hozzászólás? Kilépés a válaszból

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Támogass minket!

Légy a támogatónk a Patreonon!

Kövess minket a Facebookon!

A Szukits Kiadó ajánlata

Ziro.hu

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Információk

  • Adatkezelési tájékoztató
  • Főoldal
  • Impresszum
  • Támogatás a Patreonnal vagy egyéb módokon
  • Támogatóink és partnereink

Kövess minket!

No Result
View All Result
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Weboldalunk sütiket használ. A Ziro.hu további használatával beleegyezel a sütik használatába. További részletekért látogass el az Adatkezelési tájékoztató oldalra.