Pénteken jelent meg a Star Wars: Squadrons, amely egy remek repülős videójáték lett, nekünk nagyon tetszik. A játékban számos, a kánonból ismert karakter is felbukkant, akiket film- vagy sorozatbéli színészeik szinkronizáltak. Korábban csak annyit erősítettek meg, hogy Hera hangját ismét Vanessa Marshall adja. Most azonban kiderült, hogy maga Denis Lawson is visszatért Wedge Antilles karakteréhez és rajta kívül még olyan szinkronszínészek is közreműködtek a játékban, mint James Arnold Taylor.
A rajongók számára érdekes meglepetéseket tartogat a Squadrons sztorimódja. Ahogy a játéktesztben írtuk, a kampány remekül illeszkedik a kánonba, megannyi utalás van más médiumok tartalmaira. Az EA szárnyai alatt dolgozó Motive Studiosnak sikerült egy ízig-vérig Star Wars-történetet alkotnia, amely sokat tesz hozzá az eddig ismert univerzumhoz és az endori csata utáni időszakhoz.
A játékot megelőző marketingkampányban hamar kiderült, hogy ismert karakterek is tiszteletüket teszik a játékban. Már a játék első előzeteséből kiderült, hogy Vanessa Marshall, aki Hera Syndulla szinkronhangja volt a Lázadókban, visszatér karakteréhez. A színésznő ezt egy minapi Facebook-posztban is megerősítette.
Log into Facebook | Facebook
Log into Facebook to start sharing and connecting with your friends, family, and people you know.
A posztból kiderült, hogy Vanessa motion capture ruhában vette fel a jeleneteit, hogy a játék átvezető videóiban még élethűbb CGI-jal ábrázolhassák Herát. Azt is érdemes megfigyelni, hogy a Squadronsban Hera öltözéke némileg eltér a Lázadókban megismerttől, azt a tábornoki dzsekit viseli, amelyet a Lego Star Wars: The Freemaker Adventures, a kánonba nem tartozó animációs sorozatban láthattunk rajta.
Marshall mellett sokkal váratlanabb volt, hogy Wedge Antillest
személyesen Denis Lawson szinkronizálta,
aki az eredeti trilógiában alakította a legendás lázadó pilótát. Denis szereplését az IMDb oldalán erősítették meg. Azt ugyan nem tudjuk, hogy a 73 éves skót színész mo-cap ruhába is bele bújt-e, vagy csak a szöveget vették fel vele, mindenesetre üdítő, hogy ilyen veterán Star Wars színészek is megjelentek egy videójátékban. Lawsonnak amúgy ez a második alkalom, hogy játékban is szinkronizál, legutóbb a 2001-es Star Wars: Rogue Squadron II – Rogue Leader Nintendo GameCube exkluzív játékban szerepelt, természetesen Wedge hangjaként. Tavaly pedig a Skywalker korában láthattuk viszont a fináléban az öreg lázadó hőst. Wedge karaktere roppant népszerű, a Legendákban megannyi könyvben, képregényben és játékban írtak neki történeteket. Jó látni, hogy a kánonban is egyre többet szerepel. (Ráadásul a Squadronsban ismét a Zsivány Osztag tagjaként jelenik meg.)
Egy másik ismert szinkronszínész is felbukkant a Squadronsban: Obi-Wan Kenobi, vagyis James Arnold Taylor A klónok háborújából. A tehetséges szinkronszínész egyik Instagram-posztjában erősítette meg, hogy ő játszotta Feresk „Frisk” Tsaat, az albínó trandoshai lázadó pilótát, aki az Előőrs osztag tagja. Érdekes hallgatni a karakter beszélgetéseit a játékban, jópofa in-univese történeteket mesélnek el vele.
James Arnold Taylor megjelenése megihlette Sam Witwert, aki A klónok háborúja animációs sorozatban Maul hangját adta. A YouTube-on játékstreameket is közvetítő színész az alábbi módon reagált, amikor meghallotta Frisket:
Rajtuk kívül számos olyan szinkronszínész is részt vett a játék fejlesztésében, akik korábban is közreműködtek a Lucasfilmnél. Ilyen többek között Tom Kane, aki Yoda hangja volt játékokban és A klónok háborújában; Scott Lawrence, aki Darth Vader hangja az első Dark Forces játék óta; vagy Robin Atkin Downes, aki számos LucasArts játékban szerepelt, de ő kölcsönözte a hangját Rush Clovisnak és Cham Syndullanak az animációs sorozatokban. Még az előbb említett Sam Witwer (Maul, Starkiller) és a Skywalker Sound hangmérnöke, Matthew Wood (Grievous) is bedolgoztak a hangkeverésbe. Ők azonban, most csak hangeffekteket imitáltak és azt rögzítették a játékhoz. A sort még hosszan lehetne folytatni, de az már most látszik, hogy az EA ezúttal nagy gondot fordított a játék hang- és szinkronmunkájára is.
Reméljük ez nem egyszeri alkalom volt és az EA a jövőbeli Star Wars játékaihoz is felkéri a filmek és sorozatok színészeit, hogy újra játszhassák karaktereiket.