Ziro.hu
  • Műsorok
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
    • A Ziro.hu ingyenes e-könyvei
  • Játék
  • Vélemény
  • English
  • ShopÚj!
No Result
View All Result
Ziro.hu
  • Műsorok
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
    • A Ziro.hu ingyenes e-könyvei
  • Játék
  • Vélemény
  • English
  • ShopÚj!
No Result
View All Result
Ziro.hu
No Result
View All Result

A Sith-ek öröksége – leteszteltük az SWTOR: Legacy of the Sith kiegészítőt

Faragó Dániel by Faragó Dániel
2022. 02. 18.
in Bővített Univerzum és Legendák, Játékok
Reading Time: 10 mins read
0
SHARES
Oszd meg a Facebookon!Oszd meg a Twitteren!Küldd el e-mailben!

Február 15-én végre megjelent a Star Wars: The Old Republic (továbbiakban SWTOR) új kiegészítője, a Legacy of the Sith (A Sith-ek öröksége). A BioWare hosszú életű MMORPG-je újabb mérföldkőhöz érkezett. A játék tavaly lett tíz éves, az új kiegészítő pedig nemcsak a történetet folytatja, hanem a jól megszokott harcrendszert és karakterfejlődést is átdolgozta. A kiegészítőt egy új és látványos CGI-előzetes vezette fel. Tesztcikkünk következik.


Több mint két éve már, hogy megjelent az SWTOR legutóbbi Onslaught című kiegészítője. A BioWare Austin már tíz éve támogatja az MMORPG-t különböző kiegészítők és kisebb tartalmak formájában. Lehet, hogy a KotOR szellemi örökösének és teljes értékű folytatásának is tekinthető online játék mára kicsit megkopott, de a rajongók kitartanak mellette, így az EA és a BioWare sem engedte el a kezét.  Nem sok játék mondhatja el magáról, hogy ilyen hosszú időt megélt, a Star Wars-játékok között pedig ez egyedülálló teljesítmény.  A néhai Star Wars Galaxies sem élt meg ennyi évet.

A Legacy of the Sith immáron a nyolcadik kiegészítője a játéknak. Eredetileg még tavaly decemberben tervezték kiadni a tízéves évfordulóhoz igazodva, azonban a tesztszerver eredményei alapján kénytelenek voltak elhalasztani a megjelenesét februárig. Most végre megérkezett a 7.0-ás frissítés, lássuk, hogy mit tartogat a Legacy of the Sith kiegészítő az előfizetőknek.

Holopillanatok

[Hivatalos] Legacy of the Sith néven érkezik a The Old Republic új kiegészítője decemberben

2021. 07. 01.
Fícsör

Támadás a Régi Köztársaság ellen – leteszteltük a TOR: Onslaught kiegészítőt

2019. 10. 26.
Könyvek

2021-ben is ingyenes e-könyvvel kíván kellemes ünnepeket a Ziro.hu!

2021. 12. 25.

Frontvonalak között

A Régi Köztársaság és a Sith Birodalom újra háborúban áll egymással, a frontvonalak már a peremvidéket fenyegetik. Eközben a halálból visszatért Darth Malgus is keresi az ősi sith ereklyéket. Ahogy már megszokhattuk, a történetet egy rendkívül látványos CGI előzetes, a Disorder vezeti fel, amelyet a BioWare az ILM segítségével készített el.

Ziro.hu Shop Ziro.hu Shop Ziro.hu Shop

Az előzetes Denolm Orr jedi mester és a twi’lek padawan, Sa’har történetéről szól. Egy ősi ereklyét találnak, amely valójában egy gépezetbe zárt holokron. Malgus is ezt keresi, majd egy látványos fénykardpárbajban a jedik elbuknak, Malgus győzedelmeskedik és megszerzi a holokront,

amely olyan erőérzékenyek nevét tartalmazza, akiket valamilyen okból nem választottak be a Jedi Rendbe.

Ez némileg hasonlít a kánon Jedi: Fallen Order játékához, ott is egy ilyen holokront keresett Cal Kestis. A játék korábbi eseményeiből tudjuk, hogy Malgus már renegátként tevékenykedik, a jedik üldözik, a sithek szemében pedig áruló. Az előzetes alapján úgy tűnik, hogy Malgus a holokron segítségével szeretne (ismét) a jedik által hátrahagyottakból saját hadsereget verbuválni.

Bővített Univerzum és Legendák

Malgus, Dantuin és Galactic Seasons – ezek jönnek a The Old Republic következő frissítésével

by Faragó Dániel
2021. 04. 27.

A Legacy of the Sith folytatja az Onslaughtnál megkezdett történetszálat. Korábbi döntéseink szerint hősünk az Örök Szövetség élén a Birodalom vagy a Köztársaság oldalára állt. A két kiegészítő között az Echoes of Oblivion, a Spirit of Vengeance, vagy legutóbb a Secrets of the Enclave töltötte ki a történetet. Az itt meghozott döntéseink mind kihatással vannak az új kiegészítő cselekményére.

 A kampány fő helyszíne a KotOR-ból ismert Manaan, amely a Kaminóhoz hasonlóan egy óceános bolygó.  A selkath faj szülőbolygója már korábban is megjelent az SWTOR-ban, azonban most egy egészen új oldalát ismerhetjük meg. Itt található a kolto nevezetű gyógyító nyersanyag, amelyért folyik a háború. A kolto már megjelent a kánonban, a Baljós árnyak előtt kétszáz évvel, a Köztársaság Fénykorában játszódó Fenyegető sötétség című regényben.

Könyvek

Jedi levéltárosok és a Sötét Oldal új formája – Elolvastuk az Into the Dark regényt

2021. 02. 13.

A történet azonban rettentően rövid.

Már az Onslaught is sokkal karcsúbb volt, mint a korábbi kiegészítők (Knights of the Fallen Empire és a Knights of the Eternal Throne), azonban a Legacy of the Sith még ennél is soványabb. Bő egy óra alatt teljesíthető a Manaan küldetés, persze ha birodalmi és köztársasági oldalon is végigvisszük, akkor azért hosszabb. A két oldal legalább eltérő sztorit kapott. A Sith Birodalom oldalán Anri őrnagy és Darth Norok, míg a köztársasági oldalon Arn Peralun és Tau Ildar jedik a társaink.

A sztori másik fele egy Flashpoint küldetés az Elom világán. Hősünk itt üldözi Malgust, aki az ősi ereklyékre vadászik. Ez a küldetés is viszonylag hamar teljesíthető, ezzel a kiegészítő sztorija véget is ér. Kaptunk még egy újabb 8 fős Operationt, a The R-4 Anomaly címen, amelyben egy mélyűri létesítményen végig verekednünk magunkat társainkkal. A helyszínt sith kultisták őrzik és a Czerka Vállalat is valamilyen új tömegpusztító fegyvert épít.

Változik a játékmenet (Combat Styles)

A 7.0 legfontosabb újítása a Combat Styles lett. Korábban már kaptunk információkat az új harcrendszerről. A lényege, hogy

mostantól nem számít, hogy melyik kaszt történetét indítjuk el, ez többé nem befolyásolja a harcmodort és a képességeket.

A kaszt alapképessége mellé egy másik Advanced Classt is választhatunk, amelyet bármikor átkapcsolhatunk. Ilyen módon az erőérzékeny karakterek mostantól nem kettő, hanem négyféle harcstílusból, a nem erőérzékeny lövész (csempész, rohamosztagos, fejvadász, birodalmi kém, stb.) karakterek meg mind a nyolcféle lövészstílusból válogathatnak. Azonban nincs átjárás az erőérzékeny és a lövész karakterek között, tehát egy jedi/sith nem fogja letenni a fénykardot és egy pisztolyforgató sem használhatja a civilizált fegyvert, ahogy az Erőt sem. Így egy sokkal jobb szerepjátékot kaptunk, érdemes több időt szentelni az új rendszer kiismerésére.

Ezen felül érkezett a játékba a Loadouts (kiosztások), amelyben különböző karakterbeállításokat menthetünk el.  A harcstílus mellett jelentősen megváltozott a menürendszert és a képességfa is.  Mostantól kedvünk szerint állíthatjuk be a képességeket, sokkal több szabadságot kapott a játékos. Ehhez több új külcsín és haj is érkezett a játékba. Sajnálatos módon új játszható fajt azonban nem kaptunk.

A BioWare ezen felül jelentősen megváltoztatta a kampány utáni, úgynevezett végjáték szintezést is. A 6.0 bevezette a horizontális módosítókat (Amplifiers) és a Tactical itemset. Az új módosítókkal és a többszintű felszereléssel a rendszer alapvetően mindig a legjobb cuccokkal jutalmazza a játékost, függetlenül attól, hogy milyen tartalmakat csináltak.  Nos, úgy tűnik a BioWare most kettőt hátralépett és inkább visszatér a vertikális fejlődéshez, amely az 5.0 idején volt.  Igazából az egész Amplifiers rendszert kidobták. Meglehet, ez sok veterán játékosnak nem fog tetszeni, ráadásul a Reknown rendszert is elvetették, ezáltal több korábban használt tárgy, jutalom, boost és képesség is eltűnt a játékból, pontosabban krediteket kaptunk helyettük. A legmagasabb szintet megemelték 80-ra és magasabb item szintű külcsínek és módosítók is érkeztek.

A kiegészítővel elindult a Galactic Seasons második szezonja. Az elkötelezett játékosok kioldhatnak egy új társat, a duros Fen Zeil pisztolyhőst, akinek az öltözéke leginkább a Jedi: Fallen Orderben látott Haxion Brood szindikátusra emlékeztet.

Ami viszont negatív, hogy a kiegészítő elég rossz állapotban jelent meg.  A megjelenés napján tovább tartott a szerverkarbantartás és utána is nagyon lassú volt a játék.  Számos bug benne maradt a játékban, amely a tesztszerveren is érzékelhető volt. Egyszer a karakterem végtagjai tűntek el, aztán belefutottam egy olyan gamebreaking hibába, hogy egy másik szobába kerültem, ahonnan nem volt kiút. Ezt csak úgy sikerült megoldani, hogy újraindítottam a küldetést. Hiába halasztotta el a BioWare két hónappal a megjelenést, még így is kevés idő volt minden hibát befoltozni, valószínűleg sok javító patch érkezik a következő hetekben.

Merre tovább SWTOR?

Az SWTOR tíz éves pályafutása alatt sok mindent megélt. Voltak jó és rosszabb pillanatok is, de azt nem lehet elvenni tőle, hogy a BioWare még ma is képes támogatni a szoftvert. Aki szeretne jobban képbe kerülni a játék tíz éves történetével, annak ajánljuk a bolgár rajongó, Vulkk vonatkozó cikkét és felelős szerkesztőnk, Kelemen Richárd „Rixon” videóját.

Játékok

Még mindig frissül a The Old Republic – mit érdemes tudni a játékról?

by Faragó Dániel
2019. 09. 02.

A játékosok száma megcsappant a 2011–2012-es indulásához képest: fénykorában tízmilliók játszottak vele, manapság ez a szám olyan 200 000 aktív játékos körüli. Egy tízéves MMO-tól ez még most is szép szám, a jelenleg is támogatott hasonló népszerű MMORPG-játékok között a 18. helyen áll az SWTOR a játékosok száma alapján.

Az aktív játékosok jó része havi előfizető is, vagyis a free-to-play kontra havi előfizetős modell bevált az EA-nek. 2019 novemberében közölte az EA pénzügyi vezetője, hogy

az SWTOR összbevétele átlépte az egymilliárd dolláros álomhatárt,

amely figyelemre méltó. Ebben az összegben benne vannak a havi előfizetések és a mikrotranzakciós bevételek is a 2011 és 2019 közötti időszakból. A rekordösszegű fejlesztési büdzsé (kb. 200 millió dollár) tehát többszörösen megtérült.

Ebből látszik, hogy EA-nek továbbra is megéri életben tartani és támogatni a szoftvert, így érthető a BioWare fejlesztőinek nyilatkozata, hogy még  hosszú távra terveznek a játékkal.  Jelenleg ez az egyetlen élő, támogatott live-service Star Wars-játék, így jó lenne, ha további új tartalmakkal bővítenék, népszerűsítenék a szoftvert.

Bővített Univerzum és Legendák

A BioWare még sokáig tervez a Star Wars: The Old Republic játékkal

by Faragó Dániel
2021. 11. 13.

Vannak azonban égető problémák, amelyek sürgős javításra szorulnának. Az egyik értelemszerűen az új tartalmak egyre ritkább érkezése. A BioWare tavaly bevezette a Galactic Seasons jutalmazási rendszert. A lényeg, hogy minél tovább fenntartsák a játékosok érdeklődését különböző jutalmakkal.  A gond vele, hogy az első szezon óta eltelt majdnem kilenc hónapban szinte semmilyen új tartalom nem érkezett.  A második szezon most indult a 7.0-val, erős a gyanú, hogy a BioWare az SWTOR esetében átváltott a battle pass rendszerre, vagyis az új tartalmak csak minden szezonváltásnál várhatóak, mindez nagyon sovány vigasz a rajongóknak. Jó lenne, ha valamilyen más módszert is kidolgoznának erre.

Egy másik régóta fennálló probléma a játékon belüli fizetőeszköz, a kredit hiperinflációja.

A 4.0-ás patch idején egy hiba miatt iszonyatos mennyiségű pénz került be a játék belső piacára (GTN), amelyre a gazdasági rendszer sosem volt felkészítve. Jelenleg ott tart a játék, hogy egy jobb féle Cartel Marketes külcsínt sokmillió, vagy akár több mint egymilliárd kreditért lehet beszerezni a GTN-ben. Ez a pénzügyi rendszer már rég összeomlott, talán a legjobb megoldás az lenne, ha a BioWare valamilyen új valutát vezetne be és teljesen újragondolnák az in-game pénzügyeket.

Továbbá az SWTOR sokkal szélesebb közönséget érne el, ha PC-ről portolnák konzolokra is. Ugyan a játék irányítása kifejezetten egér–billentyűzet kombóra készült,  számos rajongói mod van, amelyek segítségével kontrollerrel is játszhatunk.  Nem ez lenne ez első ilyen, ugyanis a Bethesda pár éve kiadta konzolokra is a szintén eredetileg PC-re készült The Elder Scrolls Online-t. Talán itt az idő, hogy az SWTOR is nyisson a Playstation és Xbox népes felhasználói bázisai felé. Ehhez minden bizonnyal jobban bele kellene nyúlni a szoftverbe, amelynek a grafikus motorja is jócskán elavult már.

Ezen felül számos, egyéb probléma vagy hiányosság van az SWTOR-ban, amelyeket jó lenne megoldani. Annyit már tudunk, hogy a hamarosan érkező 7.1-es frissítés a Weapon Outfitter javítással jön, amelyben sokkal jobban testreszabhatjuk majd fegyvereinket. Mindenesetre nagyon örülnék, ha a sztorimód gyakrabban kapna új tartalmakat, hiszen még ma is ez a legerősebb része az MMORPG-nek.

Hiába a látványos CGI trailer és a sok ígéretes változtatás, az SWTOR évről évre egyre kevesebb tartalmat kap

és egyre hosszabb idő telik el a frissítések között, már ami a sztorimódot illetti. A Legacy of the Sith még az Onslaughtnál is rövidebb lett és mindkettő jócskán alulmaradt a Knights of the Eternal Throne-hoz képest, amely már lassan hét éve jelent meg. Az EA és a Lucasfilm Games feltehetően azért is csinált egy látványos trailert és nagyobb marketing kampányt az új kiegészítőhöz, hogy kicsit népszerűsítse a játékot azoknak, akik eddig még nem próbálták ki az SWTOR-t. Az új belépőknek azonban mindenképp ajánlott az elejétől kezdeni, mert a történet így érthető és a játék elég komplex is. Az alapjáték és az első két kiegészítő ingyenesen játszható.

Az viszont látszik, hogy a Lucasfilmnek és a Disney-nek is vannak tervei a Régi Köztársaság korszakával. Hiszen már bejelentették, hogy az Aspyr Media készíti a KotOR Remake-et PC-re és PS5-re, illetve pletykálják, hogy valamilyen Régi Köztársaság film is jöhet 2023-ban.

Holopillanatok

[Hivatalos] PS5-re és PC-re jön a Knights of the Old Republic Remake

2021. 09. 10.
Filmek

[Pletyka] A Rogue Squadron csúszik egy évet, helyette Régi Köztársaság film jön 2023-ban

2021. 11. 08.

A Régi Köztársaság korszaka és az SWTOR továbbra is a Legendák közé tartozik, mindenesetre a kánon már számos elemet átvett. A remake játék vagy egy film egy jó alap lenne ahhoz, hogy a kánonba valamilyen módon beemeljék a KotOR-t és az SWTOR-t is.

Játékok

Rengeteg minden kánon már a KotOR-játékokból!

by Faragó Dániel
2021. 09. 18.

The Review

SWTOR: Legacy of the Sith

3 Score

Sok újítás érkezett a tíz éves MMORPG-be, de a sztorikampány nagyon rövid, kevés egy kiegészítőnek és tele van hibával.

PROS

  • A Legendák sztori és a szerepjáték még most is érdekes.
  • A Combat Styles sokkal nagyobb szabadságot ad.
  • Ismerős helyszínek, fajok a KotOR-ból.
  • Kezdőknek még most is érdemes becsatlakozni.

CONS

  • Nagyon rövid a sztorikampány, inkább érződik egy nagyobb dlc-nek, mintsem kiegészítőnek.
  • Rengeteg hiba maradt a frissítésben.
  • Nem előnyére változott a fejlődési rendszer.

Review Breakdown

  • Közepes
Tags: Darth MalgusKnights of the Old RepublicLegacy of the SithLegendákRégi KöztársaságStar Wars: The Old Republic
ShareTweetSend
Faragó Dániel

Faragó Dániel

1997 óta lelkes rajongó, amikor először VHS-en, majd moziban is látta az eredeti trilógia felújított változatát. Gyerekkora óta gamer, a videójátékok iránti rajongása vezette a Ziro.hu szerkesztőségébe. Minden érdekli, ami Star Wars, legyen az film, sorozat, könyv vagy játék.

Related Posts

Obi-Wan elveszett története

Obi-Wan elveszett története

2022. 05. 26.
Tizenöt éve a Lucasfilmnél – Sam Witwer mesélt a The Force Unleashedről

Tizenöt éve a Lucasfilmnél – Sam Witwer mesélt a The Force Unleashedről

2022. 04. 22.
Érdekességek és utalások a Lego Star Wars: The Skywalker Sagában

Érdekességek és utalások a Lego Star Wars: The Skywalker Sagában

2022. 04. 20.
Új Star Wars-játékon dolgozik a Project Ragtag korábbi rendezője

Új Star Wars-játékon dolgozik a Project Ragtag korábbi rendezője

2022. 04. 19.
Az eddigi legteljesebb Star Wars-játék – leteszteltük a Lego Star Wars: The Skywalker Sagát

Az eddigi legteljesebb Star Wars-játék – leteszteltük a Lego Star Wars: The Skywalker Sagát

A száműzött jedi – 20 éves a Jedi Knight II: Jedi Outcast videójáték

A száműzött jedi – 20 éves a Jedi Knight II: Jedi Outcast videójáték

2022. 03. 26.
Tíz videójáték, amelyben Boba Fett is szerepelt

Tíz videójáték, amelyben Boba Fett is szerepelt

2022. 02. 08.
[Hivatalos] Három Star Wars-játékon dolgozik a Respawn csapata az EA-nél

[Hivatalos] Három Star Wars-játékon dolgozik a Respawn csapata az EA-nél

2022. 01. 26.
Star Warsba oltott „Rejtő”: Aaron Allston és a Lidérc osztag

Star Warsba oltott „Rejtő”: Aaron Allston és a Lidérc osztag

Next Post
Furcsa statisztikák a Ziro.hu eddigi három kibeszélő műsorából

Furcsa statisztikák a Ziro.hu eddigi három kibeszélő műsorából

Detektív noir a Star Wars-ban! – Elolvastuk a Trail of Shadows képregényt

Detektív noir a Star Wars-ban! – Elolvastuk a Trail of Shadows képregényt

„A Csillagok Háborúja elsősorban a nagyszerű történetmesélésről szól”

„A Csillagok Háborúja elsősorban a nagyszerű történetmesélésről szól”

Ziro.hu

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Információk

  • A Ziro.hu ingyenes e-könyvei
  • Adatkezelési tájékoztató
  • Főoldal
  • Impresszum
  • Támogatás a Patreonnal vagy egyéb módokon
  • Támogatóink és partnereink

Kövess minket!

No Result
View All Result
  • Műsorok
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
    • A Ziro.hu ingyenes e-könyvei
  • Játék
  • Vélemény
  • English
  • Shop

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Weboldalunk sütiket használ. A Ziro.hu további használatával beleegyezel a sütik használatába. További részletekért látogass el az Adatkezelési tájékoztató oldalra.
Go to mobile version