Jól indult az év a videójátékok kedvelőinek. Hétfőn bejelentették, hogy újjáéled a Lucasfilm játékszoftveres részlege Lucasfilm Games néven. Akkor már sejthető volt, hogy a Lucasfilm várhatóan az EA mellett más kiadókkal is szerződik a jövőben. Rá két napra, január 13-án jött is a hír, hogy a Ubisoft szárnyai alatt készül egy új, nyílt világú Star Wars játék.
A bejelentés kapcsán a francia játékkiadó oldalán megjelent egy interjú a fejlesztő Massive vezetőivel, akik érdekes részleteket osztottak meg a projektről.
A Massive Entertainment a svédországi Malmöben alakult 1997-ben. Kezdetben csak valós idejű stratégiai játékokkal foglalkoztak, mint a Ground Control és a World in Conflict. Miután a Ubisoft felvásárolta őket 2008-ban, egyre inkább a nyílt világú kalandok felé mozdultak el. Közreműködtek a francia kiadó legnagyobb címeinél, mint az Assassin’s Creed vagy a Far Cry, majd megbízták őket egy teljesen új IP-vel,
ez lett a Tom Clancy’s The Division.
A posztapokaliptikus, nyílt világú taktikai shooter rekordokat döntő eladásokat produkált 2016-ban, de technikailag sokáig javításokra szorult. A Massive csapata ügyesen orvosolta a The Division hibáit folyamatosan együttműködve a játékosokkal. Azóta már megjelent a The Division 2 is és jó ideje készül náluk egy játék James Cameron Avatar című filmje alapján.
A Star Wars a következő nagy lépcsőfok lesz a stúdió történetében. A Lucasfilm és a Ubisoft új együttműködése kapcsán a Massive vezérigazgatója, David Polfeldt elmondta, hogy mennyire büszke a csapatára, hogy egy új Star Wars játékon fognak dolgozni. Szerinte a stúdiónál mindig is fontos volt a kíváncsiság, hogy mernek nagyot álmodni és vállalni az ezzel járó kihívásokat.
„Rendkívül izgalmas és megtisztelő számunkra a lehetőség, hogy a Star Wars hihetetlen örökségében alkothatunk”
– fogalmazott Polfeldt. Az új játék kreatívigazgatója, Julian Gerighty elárulta, gyermekkora óta hatalmas Star Wars rajongó. Az első film, amit moziban látott, az Egy új remény volt, majd megszerezte videókazettán is és begyűjtötte a filmhez készült figurákat is. A messzi-messzi galaxis világa, karakterei és történetei a részévé váltak, hatalmas öröm számára, hogy a projekten dolgozhat.
Azt is elmondta, hogy a fejlesztés még nagyon korai fázisban van és több játékelem sincs még eldöntve. Az viszont biztos, hogy
ez egy történetközpontú és nyílt világú játék lesz.
Ő és a csapat korábban csak a Divisionön dolgozott, így most fognak eltávolodni annak földhöz ragadtabb világától. A Massive-nál mindenki nagyon szereti a messzi-messzi galaxis világát, de egyúttal szeretnék egyedivé is tenné az új játékot a sagán belül. Ezt elsősorban úgy képzelik, hogy olyan történeteket és karaktereket hoznak létre, amikhez és akikhez a játékosok kapcsolódni tudnak, de egyúttal összhangban is van a Star Warsszal. Az új karaktereknek meglesznek a maguk motivációik és tétjeik. Arról azonban egyelőre nem osztottak meg részleteket, hogy kiről és miről fog szólni a játék, és hogy melyik korszakban játszódik majd.
„Mindannyiunk szenvedélye a Star Wars és a Lucasfilm Gamesszel hasonló elképzelésünk van arról, hogy milyen fajta eredeti történetet akarunk megosztani a rajongókkal, amely nagyon izgalmassá teszi a projekt ezen részét”
– mondta a kreatívigazgató. A második szempont amiért rájuk bízták ezt a projektet, az a technológiai innováció, amelyet korábban a játékmenetben és a világépítésben elértek. Itt elsősorban a The Division két epizódja alatt kialakult tehetséges és tapasztalt csapatukra, továbbá a saját, házon belül programozott Snowdrop nevű grafikus motorjukra támaszkodnak majd, amellyel képesek lesznek kitolni a játékfejlesztés határait.
![[UN] [News] Ubisoft and Lucasfilm Games Announce New Story-Driven Star Wars Game - David Polfeldt Managing Director web](https://staticctf.akamaized.net/J3yJr34U2pZ2Ieem48Dwy9uqj5PNUQTn/6wbjK3wtCQ145dlleM4RVH/6f3db77c39d8ac07f93c2de8873101cb/David_Polfeldt_Managing_Director_web.jpg)
Gerighty azt is elmondta, hogy játékukkal egyszerre szeretnék megszólítani az idősebb, keményvonalas és az újonnan becsatlakozó rajongókat is. Úgy szeretnék megalkotni a játék világát, hogy mindenki egyszerre tudja élvezni. Arra is kitért, hogy mennyire fontos az együttműködésük a Lucasfilm Games csapatával. Mindketten elkötelezettek a minőségi játékgyártásban és nagyon értékes tanácsokkal látták el őket, hogy a rajongók által elvárt hitelességet hozzák.
A játékot futtató grafikus motorról még további részleteket osztott meg Polfeldt. Szerinte a Snowdrop lehetővé teszi, hogy az innováció élvonalába kerüljenek. A multiplatform játékokhoz készült motort úgy alkották meg, hogy jól kezelhető, de egyúttal rugalmas is legyen. Az újgenerációs konzolok megjelenésével tovább fogják fejleszteni a Snowdrop képességeit, hogy kihasználják az új hardverek erőforrásait. Most, hogy a stúdió már két nagy franchise-ban (Avatar és Star Wars) is egyszerre alkot, új kihívásokkal néznek szembe. Olyan kreatív cégekkel együttműködve, mint a Lightstorm vagy a Lucasfilm, képesek emlékezetes élményeket adni és hihetetlen világokba is elrepíteni a rajongókat.
„Olyan projekteken dolgozunk, amelyek folyamatosan tolják ki az open-world műfaj határait és amelyben a játékosok elmerülhetnek. Az Avatar és a Star Wars gazdag univerzumai rendkívül jól illenek ehhez”
– fogalmazott a Massive vezérigazgatója. A készülő játékról hamarosan további részleteket osztanak meg a Ubisoft News oldalán.