A Jedi: Fallen Order karakterei megkérdőjelezik a jó és a rossz közti különbséget

Itt a november, amelynek közepén megjelenik az EA Respawn Entertainment új Star Wars akció-kalandjátéka, a Jedi: Fallen Order. Októberben két interjú is készült a játék rendezőjével, Stig Asmussennel, aki részletesen beszélt a játék fejlesztéséről, mechanikájáról és hogy mi vár majd a játékosokra novemberben. Ezeket szemlézzük.

Az első, hosszabb terjedelmű interjú az Eurogameren jelent meg október 18-án. A júniusi E3-as demót sokan kritizálták, ezért a fejlesztők több módosítást is végrehajtottak a játékon. Asmussen beszél arról, hogy az E3 óta nagyon sok játéktesztet futtattak le. Szerinte a legnagyobb változtatások a játék nehézségi fokozatát érintették.

„A legtöbb játékos szereti a kihívást, de a Star Wars esetében jóval szélesebb közönséget kell megcélozniuk a fejlesztőknek, ezért beiktattunk még két nehézségi fokozatot”

– fogalmazott. Eredetileg két opció lett volna, a könnyebb Jedi Knight és a nehezebb Jedi Master fokozat. A Respawn munkatársai ezért egy még könnyebb, Story elnevezésű játékmódot vezettek be és egy sokkal nehezebb Jedi Grandmastert is, így  a játékos négy fokozat közül is választhat majd.  Szerinte azt is jó dolog volt látni, ahogy a filmszerű átvezetők egyre jobban összhangba kerültek a játékelemekkel.

Beszél arról is, milyen volt a légkör a fejlesztőcsapatnál. Mint mondta, a korábbi projektjei egészen mások voltak, mint a Fallen Orderen dolgozni. Ezt megelőzően mindig előre megmondták nekik, hogy mennyi órát kell kötelezően dolgozni naponta, a Respawnnál ezt ráhagyták a fejlesztőkre, nem szabták meg a munkaidőjüket, vagy hogy túlórázzanak-e, ők maguk határozhatták meg a beosztásukat. Nem akarta, hogy túlhajtsa magát a csapat, ezért gyakran korábban hazaküldte a fejlesztőket, hogy ne égjenek ki a munka alatt.

Megkérdezték tőle azt is, mi volt a legnagyobb kihívás a fejlesztés során és hogyan birkózott meg azzal. Asmussen szerint  maga a Star Wars franchise jelentette a kihívást, amelynek érezhetően nagy súlya van.  A csapat megtanult együttműködni a partnercég Lucasfilmmel, kiérdemelték a tiszteletüket. A Respawn csapata érezte a nyomást, amit egy Star Wars játék jelent, ezért igyekeztek olyan döntéseket hozni, amely mindenkinek megfelel. Továbbá ez egy teljesen új fejlesztőcsapat volt, korábban sosem dolgoztak együtt. Sok megpróbáltatást jelentett nekik a projekt, egy új játékcím, új mechanizmusok, új történet és karakterek. Tudták, hogy a játékkal újdonságot hoznak be a franchise-ba, ezért igazi mérföldkő volt a csapatnak a Fallen Order és úgy érzi jól vették az akadályokat. Nagyra értékeli, hogy lehetőségük volt alakítani a kánonon.

„Otthagytuk a kézjegyünket egy valóban varázslatos univerzumon és ez olyasvalami, amely örökké tovább élhet”

– fogalmazott a játékrendező. Megjegyezte, hogy talán  a jövőben egészen más módon fogják felhasználni a Fallen Order karaktereit, mint ahogy ő elképzelné.  Csinálhatták volna könnyebben is olyan karakterekkel, amelyek már mind ismertek, de ők inkább valami újat és „igazit” szerettek volna. A Star Wars nyújtotta varázslat vele is együtt él már 40 éve, azt is látja, hogy mennyit jelent különböző korú csoportoknak, főként a gyerekeknek, hogy mindenki részese lehet ennek az univerzumnak.

Az interjút készítő riporter szerint az utóbbi filmek – mint a Zsivány Egyes vagy Az utolsó Jedik –, több kockázatot vállaltak azzal, hogy elszakadtak a megszokott Star Wars formulától. Majd azt kérdezte, ez szempont volt-e a Fallen Order írásánál? – A játék forgatókönyvének írásakor az eredeti trilógia stílusát akarták felidézni – meséli Asmussen. Leginkább stílusában szerettek volna utalni azokra a filmekre, a karakterek írásánál több hasonlóság is felmerült. Úgy véli itt vállaltak némi kockázatot, amelyről többet nem akart elárulni. Lehet, hogy sokaknak nem fognak tetszeni az új karakterek, de belül mindegyiknek megvan a maga mélysége és komplexitása és az adott konfliktusokban megtalálják önmagukat, amely üdítőnek hathat majd. Olvasott reddites bejegyzéseket a filmekről és a Fallen Orderről is, és szerinte mindenkit máshogyan érintenek azok a vélemények. Úgy véli, a Respawnnál mindenki nagyon komolyan vette a játékot. Igyekeztek minden döntést úgy meghozni, hogy a rajongók szemszögét is figyelembe vegyék és hűek maradjanak az alapanyaghoz.

Feltették neki a kérdést, hogy melyek a Fallen Order legfontosabb témái, milyen ötleteket vettél figyelembe. Szerinte a játék legfontosabb témája, hogy  mit jelent jediknek lenni ezekben a sötét időkben. 

„Cal és a csapat tagjai a történet előrehaladtával egyre jobban megkérdőjelezik a különbséget a jó és a rossz között és ezen tovább haladva úgy tűnik, mintha minden a feje tetejére állt volna. Az egész a saját útkereséséről szól, de nemcsak ő, hanem a csapat is keresi a saját útját. Úgy gondolom, hogy a játék a családról is szól – visszaszerezni azt, ami elveszett, vagy legalább reménykedni abban, hogy visszakaphatjuk”

– mesélte. A riporter szerint úgy fest, egyelőre sokan nem igazán értették meg Cal személyiségét. Van-e még több ebben az ifjú jediben? – tette fel a kérdést.  Asmussen örül, hogy a felszínen nem sok látszik a karakterből, hiszen erről szól maga a játék is.  Miután befejezték a játék fejlesztését és egészben látták a történetet, a Calt alakító színész, Cameron Monaghan kiváló munkát végzett. Valóban rájött arra, hogy ki is ez a fiú, és azóta már magáénak tudhatja a karaktert.

Szó esett arról is, ami a korábbi, a Game Informernek adott interjúban elhangzott, hogy miért férfi és nem női főszereplője lett a játéknak. Asmussen szerint ebben nem volt tudatos döntés. Látták, hogy Az ébredő Erő és a Zsivány Egyes is női főszereplőket kapott. Amikor a meghallgatásokon elérkeztek Cameronhoz, ő nagyon passzolt az elképzelt karakterhez. Nem arról volt szó, hogy férfinek kell lennie a főszereplőnek, hanem hogy hogyan fedezzük fel a történetet a főszereplőn keresztül.

Végül beszélt a marketingkampányról és az EA Playen történtekről. Többet akartak mutatni a játékból, de végül egy rövidebb demóra jutott idejük. „Ez egy türelemjáték volt nekünk, emlékszem azon gondolkoztam, hogy most kellene kiadnunk a teljes videót? De ugyanakkor az is felmerült bennünk, hogy várjunk, legyünk türelemmel, hiszen ez a jedi út” – emlékezett vissza.

Szerinte annyira nem lovagolták meg a demó által gerjesztett hullámot, mint lehetett volna, viszont nagyon elégedett és fantasztikusnak látja a marketingjüket. Az EA Play után rengeteg pozitív reakciót kaptak, ugyanakkor rengeteg kérdőjel maradt. A sajtó egy része kipróbálhatta a játékot és levonhatták a maguk következtetéseit. Az EA Play végére sok díjra jelölték őket és nagyon sokan elégedettek voltak a játékkal. „Egy hullámvasút volt ez számunkra, de a végén minden úgy alakult, ahogy eredetileg is elképzeltük” – meséli Asmussen.

Star Wars Jedi: Fallen Order – Official Gameplay Demo (Extended Cut)

Order 66 has been executed. Once, staying alive meant hiding your abilities. Now, you must embrace them. Use the Force to manipulate your environment, master lightsaber combat, explore dangerous terrain, and remain one step ahead of the Empire. Become a Jedi on November 15, 2019. Pre-order now: http://x.ea.com/58887

A másik, rövidebb interjú a StarWars.com-on jelent meg október 23-án. Ebben Asmussent arról kérdezték, hogy mik vezették arra, hogy egy teljesen történetközpontú, singleplayer játékot csináljanak a Fallen Orderből. Már azelőtt singleplayer játékról beszélgetett Vince Zampellával, a Respawn vezetőjével, hogy átment volna a céghez. Nem éreztek nyomást ez ügyben, eleve egy ilyen játékot szerettek volna és a fejlesztőcsapatot is eszerint válogatták össze. A történet eredetisége szempontjából mindenképpen az volt a szempont, hogy autentikus legyen a Star Wars univerzumában és valami olyasmit hozzanak be, amely bővíti a franchise-t. Fontos volt, hogy a történet arról szóljon, hogy egy padawan hogyan fejlődik és válik lassan mesterré.

A korszak kiválasztásánál megvizsgáltak több lehetőséget is. A játékmenet az erőhasználatra és a fénykardforgatásra fókuszál – végül azért döntöttek A sithek bosszúja és az Egy új remény közti időszaknál, mert ez nagyobb alkotói szabadságot adott nekik. Úgy látták, a korszak megfelelő lesz egy akció-kalandjátéknak, az új karaktereknek pedig folyamatosan meg kell védeniük magukat, különben őket ölik meg. Cal Kestis teljesen új karakterének megalkotásának előnyei is voltak, mivel új történetet írtak. Viszont emellé fel kellett építeniük a világát, kitalálni a kinézetét, háttértörténetét és ezeknek illeszkedniük kellett a már ismert univerzumba. Ebben kötöttek némi kompromisszumot is – fogalmazott Stig Asmussen.

A játék launch trailere
2019. október 29-én aztán befutott a játék launch trailere is, íme:

Star Wars Jedi: Fallen Order – Launch Trailer

The galaxy awaits as Cal Kestis embarks upon an epic journey in hopes of rebuilding the Jedi Order. Fight for your survival, explore the mysteries of a long-extinct civilization, and become a Jedi on November 15. STAR WARS Jedi: Fallen Order is a third-person action-adventure game from Respawn Entertainment.

A Jedi: Fallen Order november 15-én jelenik meg Windows PC-re, Playstation 4-re és Xbox One-ra. A játékról írott korábbi cikkeinket itt éritek el.


Források: Eurogamer, StarWars.com, Wikipedia

Nyitókép: Részlet a Jedi: Fallen Order launch traileréből (YouTube)

Legfontosabb posztjaink