Hogyan kezdődött a „Lucasfilm Yodájának” karrierje a cégnél?

Pablo Hidalgo 2016-ban (Ben. A. Pruchine / Getty Images / IMDb.com)

A Fantha Tracks túrt elő egy 2007-es interjút Pablo Hidalgóval, a Lucasfilm Story Group oszlopos tagjával, aki a csapat kommunikációs tevékenységéért is felel. A „Lucasfilm Yodájaként” emlegetett Hidalgo – aki megannyi Képes útmutató szerzője is – itt mesélt egyebek között arról, hogyan lett rajongó és milyennek látta az internet starwarsos szeletét akkortájt.

„A profi starwarsos karrierem 1995-ben kezdődött, amikor szabadúszóként kezdtem dolgozni a West End Gamesnek, eleinte illusztrátorként, majd íróként. A WEG-nél végzett munkám felkeltette Steve Sansweet figyelmét, aki Csillagok háborúja-tényellenőrzőket keresett, hogy felülvizsgálják a készülő Star Wars Enciklopédiát. Önkéntesként néztem át a kéziratát, és majdnem bedöglött a faxkészüléke, amikor 80 oldalnyi apró javítást küldtem át neki. Ez természetesen azelőtt volt, hogy az e-mail elterjedt volna. Steve minden bizonnyal emlékezett a szorgalmamra és feltehetően jókat mondtam, amikor állásinterjún voltam a Lucas Online-nál 2000-ben”

– mesélte Pablo Hidalgo 2007-ben az 1999 és 2009 között működött Lightsabre.co.uk-nek, aminek interjúit mostanában a Fantha Tracks szokta újraközölni. Hidalgo elmesélte, hogy a két dátum között 2D-animátorként, gyermekek művészeti instruktoraként, illusztrátorként, szövegíróként, storyboard művészként, vállalati kommunikációs szakemberként és – mindössze két órán át – telemarketingesként gyűjtött értékes tapasztalatokat.

Arra a kérdésre, hogy a Lucasfilmnél töltött időszaka alatt melyik projektet – könyvek, webszájt – élvezte a leginkább, azt mondta, nehéz lenne választani, de rajongói szempontból azért elégedett, mert karakterek és egyéb részletek kidolgozásában vehetett részt, így ő is alakíthatta azt az űrfantasyt, amibe csillogó szemű gyerekként beleszeretett.

„Olyan terméken dolgozhatsz, aminek hatalmas és elhivatott rajongótábora van, akik készek megítélni a tetteidet. Messze van ez attól, hogy írsz egy hetilapba, amit aztán az emberek öt perc olvasás után dobnak ki. Jó tudni, hogy figyelnek arra, amit csinálsz”

– fogalmazott Pablo Hidalgo. Mesélt arról is, honnan gyökerezik a saga iránti szeretete: akciófigurákkal kezdődött minden. Mint mondta, 1974-ben a Star Wars-generáció tagjaként született, (kis túlzással – a szerk.) akkoriban nem is mehettek a gyerekek a játszóterek közelébe, ha nem ismerték a filmeket. Tinédzserkorában realizálta, hogy sok kisgyermekkori dolog eltűnt az életéből, de a Star Wars szeretete nem. Igazi kvízkedvelő rajongóvá vált, aki előtt azután nyílt ki igazán a messzi-messzi galaxis világa, hogy megismerte a West End Games szerepjátékkönyveit.

Ők őrködnek a Star Wars múltján, jelenén és jövőjén
Összeszedtük, mit érdemes tudni a régi kánonról, illetve az újról és az azt kidolgozó Lucasfilm Story Groupról. RÉSZLETEK ITT.

Pablo Hidalgo elárulta, egyszerre lenyűgöző és fárasztó a Star Wars jelenség részének lenni. Megannyi lehetőséget megnyitott előtte, sok remek emberrel megismerkedett és sok helyen járt, de volt olyan is, hogy hétből hét napon át dolgozott tizenkét órákat.  „Nehéz, ha a rajongásod tárgya a munkád is, hiszen sosem tudsz igazán elszakadni, kikapcsolni. Ha olyan srác lennék, aki tengerpartra járna, tuti én lennék az, aki egy laptoppal és egy Star Wars-regénnyel üldögélne a strandon”  – fogalmazott a 2007-es interjúban.

A StarWars.com-ról is mesélt egy keveset, mint mondta, az első tíz évben marketingközpontú újságként kezelték, aztán közösségközpontúvá kezdett válni, ahogy egyre több szerkesztőjük érkezett a rajongótáborból. Elárulta, a következő cél – amelyet akkor már el is kezdtek megvalósítani –, hogy egy olyan önálló, szórakoztató oldal legyen, amely saját tartalmakkal rukkol elő, nem arról ír, ki mit mondott vagy tett a Stat Warsszal kapcsolatban. Mi már tudjuk, hogy ezt a vállalást teljesítették, remek cikkek, interjúk, tartalmak tömkelegét olvashattuk ott az elmúlt években.

Ilyen időbeosztással készülnek a Star Wars kézikönyvek
Pablo Hidalgo a Twitteren mesélte el, milyen határidőkkel készítette el a Képes útmutatót a Solo: Egy Star Wars-történethez. RÉSZLETEK ITT.

Pablo Hidalgo pár szóban említette azt is, hogy szemtől szemben a legjobb találkozni a rajongókkal.  „Az internet anonimitása sokszor kissé zavaró, nyugtalanító tud lenni”  – fogalmazott. Emlékezhetünk, tíz évvel később, 2017 decemberében törölte az összes tweetjét (később azonban visszatért a platformra, de a Star Warsról szinte alig tweetel azóta is). Tweetünket megosztva azóta is tartja a véleményét, hogy az internet starwarsos szelete mindig is különleges volt…

Pablo Hidalgo on Twitter

The Star Wars internet has never not been… let’s say, ‘special’. https://t.co/v5p986FQmm

A teljes interjút itt lehet elolvasni:

Vintage Interview: Pablo Hidalgo: 6th May 2007 – Fantha Tracks

Between 1999 and 2009 Lightsabre.co.uk brought news, fanfic, podcasts and much, much more to the masses. Our sixty-eighth guest was the Internet Content Manager for Lucas Online, which includes starwars.com and indianajones.com, a writer for Star Wars Insider, co-author of Star Wars Chronicles: The Prequels and Editor of Sculpting a Galaxy: The Models of Star Wars – Pablo Hidalgo.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Legfontosabb posztjaink