Amit lehet, megmentenek a Ragtagből

2013 és 2017 között a Visceral Games fejlesztett egy, a Star Wars világában játszódó akció–kaland játékot. A projektet elkaszálták, az EA Vancouver átfazonírozza az egészet. Lesz egyjátékos módja és felhasználják a Visceral 3 terabájtnyi anyagát is.

Így nézett volna ki a Ragtag játék közben (OnlySP.com)

Az EA még 2013-ban jelentette be, hogy a Visceral Games új Star Wars-játékon dolgozik. A szoftverről mindössze annyit lehetett tudni, hogy történet alapú játék lesz, amely A Sithek bosszúja és az Egy új remény között játszódik. A fejlesztő Visceral Games a Dead Space széria és a 2015-ben megjelent Battlefield spin-off Hardline miatt lehet sokak számára ismerős. A stúdió „Ragtag” fantázianevű projektje olyan akció–kaland játék lett volna, ami az Uncharted, vagy a Tomb Raider szériákkal vehette volna fel a versenyt. Hogy a játék ne csak egy Uncharted másolat legyen Star Wars textúrákkal, a játékmenetbe különböző újításokat kívántak belefejleszteni. Például elterelhettük volna ellenségeink figyelmét, hogy erőszakmentesen is megoldhassuk az adott feladatot, vagy több karaktert lehetett volna irányítani.

A Visceral volt alkalmazottai névtelenül nyilatkoztak még tavaly a Kotakunak (magyar fordítás itt). Szerintük a történet fantasztikus volt és a főszereplőt – Dodgert – Han Solo „törött tükörképeként” jellemezték. Dodger társa lett volna még Robie, egy fegyverforgató; Oona, egy maffiafőnök lánya; és Buck, a csapat mentora. Tavaly ősszel azonban az EA váratlanul bezárta a Visceral Gamest és a projektet az EA Vancouver stúdiónak adta át, akik inkább a sportjátékaikról ismertek. A projekt egyébként sem illett az EA egyik jelmondatához: „játékok mint szolgáltatás”. Ez azt jelenti, hogy a felhasználók nemcsak egyszer viszik végig az adott terméket – amivel gyakran nem térül meg annak előállítási költsége sem –, hanem többször is visszatérnek, ezzel bevételt generálva. Ilyen élményt nyújtanak például az online multiplayer játékok.

Látványterv a Visceral Games Ragtag nevű projektjéhez. Középen a bajszos karakter volt Dodger (Kotaku)

A projektnek a pénzügyi és egyéb erőforrások hiánya, a nehézkes játékmotor és a kiadó és a stúdió közötti nézetkülönbségek tehették be az ajtót.

Sokak szerint a projektet a kiadó eleve nem támogatta, hiszen – mint feljebb is említettem – a Ragtag olyan típusú játék lett volna, amilyeneket a kiadó már nem készített.

A Ragtag tovább él

Az EA Vancouver a hírek szerint azonban teljesen átalakítja a játékot, nyílt világúvá és online játszhatóvá téve azt. Azóta nem sokat lehetett hallani a projektről, de egy nemrég felkerült online senior játéktervező álláshirdetésből kiderül, hogy valamilyen formában lesz benne majd egyjátékos mód is. A hirdetésben megemlítik, hogy a delikvensnek különféle fejlesztőkkel együttműködve össze kell hangolnia minden kapcsolódó feature-t az egyjátékos történettel, hogy elérje a játékélmény kohézióját.

Az idei E3 alkalmával a Gameinformer arról kérdezte a Motive Studios vezérigazgatóját (a cégnek köszönhetjük a Battlefront II egyjátékos módját, jelenleg az EA Vancouverrel közösen dolgoznak az új játékon), hogy meg szeretnének-e valamit őrizni az eredetileg tervezett lineáris egyjátékos verzióból, amelyek ötletei főleg az Uncharted volt kreatívigazgatójától, Amy Hennigtől származtak.

„Nem tudom mennyit mondhatok erről, de ez a célunk… 3 terabájtnyi Star Wars-illusztráció áll rendelkezésünkre, ami őrülten sok, és rengeteg remek munka van ezek között. […] Sok klassz anyaguk volt, […]. Ezért egyértelműen az a célunk, hogy mindent felhasználjunk”

– jelentette ki Jade Raymond, aki azt is elárulta, olyan veterán játékfejlesztők dolgoznak a projektek, akik közül például páran a Sleeping Dogson is melóztak korábban.

A fentiekből arra következtethetünk, hogy a korábban elkaszált játék elemei és bizonyos karakterei visszaköszönnek majd a végleges produktumban is. A Ragtagből egyébként már játékon belüli felvételeket is láthattunk:

Star Wars by Visceral Games (In-Game Footage)

Unfortunately, at E3 2016 it was shown only these shorts in-game footage. Subscribe friend Facebook: https://www.facebook.com/gameplayinginfo/ Twitter: https://twitter.com/Gameplayinginfo Google+: https://plus.google.com/+GameplayingInfo1 WebSite: http://gameplaying.info Star Wars Universe Trailer, Star Wars 1313 gameplay, Star Wars 1313 trailer, Star Wars E3 2016, Star Wars game E3 2016, Star Wars game footage, Star Wars 1313 Visceral Games, Star Wars 1313 Electronic Arts, Star Wars 1313 EA, Star Wars Jade Raymond.

Én mindenesetre várom, mi sül ki a projektből és remélem, újabb remek játékkal bővül majd a Star Wars-univerzum. Ti milyen, a Star Wars univerzumában játszódó játékkal játszanátok legszívesebben? Írjátok meg kommentben!

Legfontosabb posztjaink