Ziro.hu
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English
No Result
View All Result
Ziro.hu
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English
No Result
View All Result
Ziro.hu
No Result
View All Result

„Nem gondoltam volna, hogy valaha sikerül dolgozni Star Wars filmen”

Interjú Menyhei Szabolccsal, a Zsivány Egyes és Az utolsó Jedik 3D generalistjával

Földi Bence by Földi Bence
2020. 03. 27.
in Antológiafilmek
Reading Time: 15min read
161
SHARES
Oszd meg a Facebookon!Oszd meg a Twitteren!Küldd el e-mailben!

Még 2019 végén beszélgettünk Menyhei Szabolcs magyar vizuáliseffekt-szakemberrel. Az interjú, amelyben Szabolcs egyebek között arról mesélt, hogyan döntötte el tíz éve, hogy a rajztanári állása helyett inkább filmeken dolgozna, először 2020 elején hangzott el Huttcast nevű podkasztunkban. Most e beszélgetés szerkesztett és frissített változatát közöljük.


Az interjúban az alábbi témák kerültek szóba:

  • Miként lett Menyhei Szabolcs rajztanárból virtuális effektekkel foglalkozó szakember?

  • Hogyan került be a Zsivány Egyes stábjába mint 3D generalist, utóbbi mit jelent?

  • Min dolgozott konkrétan a filmben?

  • Mi az a matte painting?

  • Milyen Star Warsszal kapcsolatos munkákat tervez a jövőben?

  • Milyen hollywoodi szuperprodukcióban láthatjuk legközelebb a keze munkáját?


– Olvastam korábban, hogy rajztanárként végeztél és dolgoztál is ilyen pozícióban. Hogyan lett ebből mégis az, hogy vizuális szakemberként látunk ma különböző filmek stáblistáján?
– Jó kérdés, de a megválaszolásához kicsit jobban vissza kell menni az időben. Nagyon kis gyermek korom óta szerettem rajzolni, festeni, történeteket mesélni. Nagyon szerettem a westerneket is, volt egy olyan időszakom, amikor például westernt írtam és illusztráltam, ezek teljesen saját alkotások voltak. Egyiket sem fejeztem be teljesen, de a szüleimnél még megvannak a kezdeményeik.

– Egyszer érdemes lenne előtúrni ezeket.
– Lehet, hogy igen. Néhány rajzomra most rábukkantam, hogy itthon vagyok. Tehát ezzel kezdődött. Azt mondják, jól rajzoltam, anyukám is jól rajzolt, több rajztanár is akad a családban. Én csak élveztem, nem gondoltam arra, hogy ebből bármi is lehet. Aztán emlékszem, hogy általános iskola vége felé festegettem és megpróbáltam lemásolni egy Velázquez képet. És nagyon nem sikerült. Ekkor azt mondtam magamnak, hagyjuk ezt abba, mert nagyon-nagyon messze vagyok ettől. Így is tettem, sok minden érdekelt az életben a rajzon kívül, például a zene, a haverok… Aztán amikor középiskolás lettem, akkor fedeztem fel, hogy vannak mindenféle digitális grafikai eszközök. Akkor kezdett elterjedni a Photoshop és a különböző 3D-s alkalmazások.  Belecsöppentem ebbe a világba, amivel szintén nem akartam különösebb dolgot kezdeni, inkább csak játszadoztam ezekkel az eszközökkel. 

Miután leérettségiztem, el kellett gondolkodnom, hogy mihez kezdek magammal. Arra gondoltam, hogy mivel érdekel a digitális grafika, informatikát fogok tanulni, de idővel rájöttem, hogy ez nem teljesen az, amit hittem, nem programozó akarok lenni. Édesapám akkor azt mondta, jó, hogy rajzolok digitálisan, de a hagyományos rajzi alapok hiányoznak. Ebben tökéletesen igaza volt. Úgyhogy elkezdtem hagyományos rajzot tanulni a szülővárosomban egy szabadiskolában.

– Ez Kecskemét, ugye?
– Igen. Itt kezdtem képzőművészeti tanulmányaimat. Emlékszem, a legelső rajzórám előtt úgy éreztem, hogy már jól tudok rajzolni. A mesterem leültetett egy rajzbakhoz, ott volt előttem egy rakás gally, és azt mondta, hogy rajzoljam le. Nagyon nem sikerült. Elővett pár hurkapálcát és elkezdtük az alapoktól. Annyira megfogott a hagyományos rajz és festés világa, hogy éveken át csak erre fókuszáltam.  A leglogikusabb továbblépési lehetőség az volt, hogy ha nem informatikát tanulok, hanem képzőművészeti pályára megyek. Éreztem, hogy ez a helyes döntés.  Az ekkori tudásom a Képzőművészeti Egyetemhez nem volt elég, úgyhogy úgy döntöttem, elmegyek rajztanárnak. A rajz mellé kellett egy másik szak, az angolt választottam, mert úgy gondoltam, azt fel tudom később használni. Így lett rajz-angol tanári diploma belőle. Utána elvégeztem a Képzőművészeti Egyetemet is, az volt a második diplomám. Egyáltalán nem szerettem volna tanítani, de a legelső állás, amit diploma után felajánlottak, egy rajztanári pozíció volt. Elvállaltam.

Önarckép (Menyhei Szabolcs)

– Szintén Kecskeméten?
– Igen, Kecskeméten van egy művészeti szakközépiskola, ahol tanítottam. Bár nem ez volt az álmom, mégis nagyon élveztem és nagyon jó emlékeim vannak erről az időszakról. Pályakezdő fiatal voltam, a legelső évben a tanítványok nem sokkal, 4-5 évvel voltak fiatalabbak (nevet). Nagyon élveztem. Nagyon sokat kaptam kollégáimtól és a diákoktól. Nem tartom kizártnak, hogy egyszer valamilyen formában egyszer újra tanítani fogok.

Közben teljesen véletlenül belekeveredtem a rajzfilmek világába. Ekkor merült fel, hogy ha szeretem a filmeket, miért nem azokon dolgozom inkább.

– Milyen filmen dolgoztál először?
– Már tanítottam, amikor egy volt tanárom, Gyenes Péter – akivel a mai napig nagyon jó kapcsolatban vagyok – megkeresett. Rajzfilmeken dolgoztak, rajzfilmháttereket festettek. Volt egy aktuális projekt, amin dolgoztak és megkértek, hogy segítsek. Kellett hozzá hagyományos festészeti tudás, de kellett ismerni a digitális eszközöket is. Ami nagyon tetszett benne, hogy  bár nagyon sok művészeti tevékenység, így a festészet is inkább magányos időtöltés, a rajzfilmben egy csapat részeként közösen, egy közös cél érdekében dolgoztunk együtt.  Aztán jött még egy-két projekt, amit együtt csináltunk, szabadúszóként készítettem concept rajzokat játékokhoz, rajzfilmekhez. És mikor kitaláltam azt, hogy filmeken szeretnék dolgozni – úgy kilenc, lassan tíz évvel ezelőtt –,

azzal a problémával kellett szembesülnöm, hogy sehova nem vesznek föl pusztán a lelkesedésemért.

Amikor egy nagy filmes stúdióba jelentkezel, filmes anyagokra van szükséged a portfóliódban. Ráadásul a nagyobb stúdiók elvárják azt is, hogy 3–5 év munkatapasztalatod legyen. Anélkül nem vesznek föl.

– Na jó, de azt hol tudod megszerezni, ha nem vesznek föl?
– Ez a nehéz benne. Filmeken akartam dolgozni, de nem használhattam föl a rajzfilmes munkáimat. Pont ebben az időszakban részt tudtam venni több rövidfilmes projektben is. Volt egy srác, aki a Dél-kaliforniai Egyetemre (USC) járt, ahová George Lucas is annak idején. Ő forgatott egy olyan negyedórás filmet, amely a 300-ra hajazott, ami akkoriban nagyon érdekes volt, mert élőszereplős volt, de greenscreen előtt lett fölvéve, teljesen digitális volt a környezet, matte painteket alkalmaztak, stb. Sajnos a kisfilm azóta sem készült el teljesen, valószínűleg nem is lesz kiadva. Ebből és más rövidfilmes munkákból azonban össze tudtam rakni egy portfóliót, közben tanultam 3D-zni.

Úgy voltam vele, hogy vagy ebben a szakmában, nagy filmeken dolgozom, vagy maradok itthon, nincs köztes állapot.

Volt egy verseny, ahol ha valamelyik iskolának a 3D-s kurzusán végeztél a közelmúltban, akkor beadhattad a portfóliódat, a stúdiók pedig innen válogathattak embereket. A világ minden részéről jelentkeztek, nem is tudom, hány ezren. Itthon voltam, nem is akartam külföldre menni. Úgy voltam vele, hogy vagy ebben a szakmában, nagy filmeken dolgozom, vagy maradok itthon, nincs köztes állapot.

Beküldtem a portfóliómat. Azt hiszem, ez volt az utolsó esély, amit ennek a dolognak adtam. Azt mondtam, hogy ez most vagy sikerül, vagy nem. Ha nem, akkor itt a vége. Bekerültem az első ötbe, nem sokkal később pedig kaptam egy hívást a Double Negative-tól.

Ez az egyik legnagyobb vizuális effektes cég, és ők kerestek meg. Nagyon örültem, emlékszem, hogy abban az időben készült a John Carter náluk, az egyik Nolan-féle Batman, Harry Potterek. A Harry Potter filmek nagyot lendítettek a londoni vizuális effektes cégeken. Tőlük kaptam egy állásajánlatot, ami első körben csupán néhány hónapra szólt és utána már ki tudja, hány év lett.

Elesett AT-AT (Menyhei Szabolcs / Artstation)

– Hogy lett ebből végül ILM és Zsivány Egyes?
– Nagyon egyszerű volt innentől kezdve, sok mindent nem kellett tennem. Miután a Disney megvette Lucastól a Lucasfilmet, az ILM-et és más cégeket, bejelentették az új filmeket. A régebbi Star Wars filmek közül is sokat forgattak Angliában. A felvásárlás után döntötték el, hogy Londonban is létrehoznak egy ILM-irodát. Először elkezdték keresni azokat az embereket, akikkel szerettek volna együtt dolgozni. Volt egy kollégám a Double Negative-nál, akivel a legelső napokban, még zöldfülűként összefutottam. Nagyon sok mindenre megtanított és nagyon hálás vagyok neki ezért. Nagy tudású szakember, aki szakított időt arra, hogy egy kezdőnek segítsen. Csak a legelső projektemen dolgoztam vele a Double Negative-nál, aztán sose kerültünk össze ismét.  Belőle computer graphic supervisor lett az ILM-nél és gyakorlatilag az ő közbenjárásával kerültem a céghez.  Látta a munkáimat, ismert, mint embert, és ő szólt, hogy szeretné, ha megint együtt dolgozhatnánk, legyek a csapata részese. Szerencsémre pont a Zsivány Egyes volt az a projekt, aminél ő volt a CG supervisor, minden tökéletesen összepasszolt.

Számomra teljesen hihetetlen volt. Nyilván mindig nagy rajongója voltam a Star Wars filmeknek, de nem gondoltam volna, hogy valaha sikerül dolgozni valamelyiken, még akkor sem, amikor bejelentették, hogy lesznek új filmek. Abszolút szürreális volt. Úgy éreztem ekkor ért be sok év munkájának gyümölcse.

– Min dolgoztál konkrétan a Zsivány Egyesen? Ha jól emlékszem, 3D generalistként szerepelsz a stáblistán. Ez mit takar, mit kellett konkrétan csinálnod?

Nehéz ezt elmagyarázni olyanoknak, akik nem a szakmában vannak.

– Az Industrial Light & Magicnél (ILM) van egy generalista részleg, ami azt jelenti, hogy mindenhez érteni kell. Nehéz ezt elmagyarázni olyanoknak, akik nem a szakmában vannak. Képzeld el a régi filmeket, hogy miként készültek. Voltak, akik modelleket készítettek, voltak, akik ezeket festették, animálták. Most ugyanez történik, csak 3D-s programokkal.

– Van, aki szakosodik például a modellezésre?
– Igen, van, aki modellező; van, aki ezeket textúrázza vagy megfesti; van, aki animálja. A generalist, ahogy a nevében is benne van, egy picit mindennel foglalkozik, ért mindenhez.

A generalista részleget arra használják, hogy a környezetet, díszleteket létrehozzák virtuális, 3D-s környezetben. Ami régen lehet, hogy egy 2D-s festmény volt, manapság már sokkal bonyolultabb, gyakorlatilag egy virtuális környezetet hozunk létre.

Térben is létre kell hozni, modellezni kell, ezt meg kell festeni, textúrázni, be kell világítani, és a végén át kell adni egy másik részlegnek, ahol összekompozitálják a különböző elemeket.

– A Zsivány Egyesben milyen jelenetekben láthatjuk a te kezed munkáját?
– Mi elsősorban azokon a részeken dolgoztunk, ami a Jedhán játszódik. A szent város, Saw barlangja, az egész bolygó, ahogy fölrobban, stb. – elsősorban ezeken a részeken.

A legelső munkám, ami publikus lett a Zsivány Egyesből, és ez mai napig az egyik kedvencem, az a jelenet, amikor a nagy jedi szobrot látod a sivatagban. Nagyon élveztem ezen dolgozni.

Jedi szobor a Jedhán (Menyhei Szabolcs)

És nagyon szürreális volt, hogy miután kijött a trailer pár hónappal a film előtt, amiben ez szerepelt, láttam a képet különböző weboldalak címlapjain. Majd mindenféle teóriákat írtak arról, hogy mi lehet ez és mit szimbolizál (nevet).

– És milyen volt látni az egészet a vásznon?
– Az a nehéz benne, hogy manapság a legtöbb esetben néhány héttel azután, hogy mi befejeztük a munkát, már a mozikban van a film. Nincs meg az a távolság, hogy friss szemmel meg tudd nézni. Ahhoz, hogy friss szemmel lásd, lehet, hogy többször meg kell nézni, vagy jobb várni akár egy évet a munka befejezése után. Akkor jobban meg tudod ítélni és nem azt nézed, hogy néz ki az a shot, amin dolgoztál, hanem a filmet egészében tudod látni.

A Zsivány Egyesben volt az a rész, amikor Vader megjelenik a folyosón. Nos, én legelső storyboardoktól kezdve láttam, hogyan formálódik ez a szekvencia. Volt, hogy bementem reggel dolgozni és megnéztem, hogy éppen hol tart és elégedetten dőltem hátra a székemben, éreztem, hogy ez sikerült.

Látványterv és megjelenése a Zsivány Egyesben (Menyhei Szabolcs)

– A Zsivány Egyes óta nem dolgoztál Star Wars filmen, de rengeteg matte paintet csináltál Star Wars témában.

– Nos, ez nem egészen így van: néhány hetet Az utolsó Jediken is dolgozhattam, Canto Bight helyszínein, de a stáblistára nem kerültem fel.

– Wow! De beszéljünk még egy kicsit arról, hogy mi konkrétan a matte painting? Azt tudom, hogy használták régen is, most is használják digitális technikákkal megsegítve.

– A matte paint egy olyan technika, ami az első filmek megjelenése óta létezik. Már a filmezés elején rájöttek arra, hogy vannak olyan jelenetek, amikhez nem tudnak díszleteket felépíteni, vagy nincsen olyan helyszín, ahol le tudják forgatni a kívánt jelenetet. A legegyszerűbb az, ha ilyen esetekben megfestik.  A legelső ilyen festmények üveglapra készültek a helyszínen, gyakorlatilag a kamera és a szereplők között egy üveglapra festett kép volt, amit ott helyben „kompozitáltak” a forgatáson.  Az illúziókeltés egy fajtája volt, amelyhez a hagyományos festészetet hívták segítségül.

A matte paint egy olyan technika, ami az első filmek megjelenése óta létezik.

Tehát ez nagyon régóta létezik, az eredeti Star Wars filmeknél is sok matte paintet használtak. Az egyik első fontos jelenetnél – amikor meglátod a Tatuinon a homokjárót a távolban – is egy matte paintet látsz, egy szinte teljesen üres üveglapon egy apró festmény mindössze. Olyan eljárás volt, amely az egyik legegyszerűbb módja volt annak, hogy vizuális effekteket hozzanak létre. Voltak olyan mattfestményes jelenetek, amelyek ikonikussá váltak, például Az elveszett frigyláda fosztogatói végén a raktár. Az egy tipikus példája annak, hogy gyakorlatilag egy nagy festményt látsz, viszont nagyon sokat mesél, nagyon sokat tesz hozzá a történethez.

– Meg hát nem látszik rajta, hogy festmény.
– Igen. És én erre akartam szakosodni, mindig gyakoroltam is. Nyilván, mivel szeretem a Star Warst, egyértelmű volt, hogy ha matte painttel játszom, miért ne ebben az univerzumban tegyem mindezt. Ha már említettem ezt a frigyládás matte paintet: azt Michael Pangrazio készítette, aki a mai napig dolgozik art directorként. Tehát nem fest már, inkább concepteken dolgozik. Ő festette például Jabba palotáját A Jedi visszatérből.

Mattfestés – Jabba palotája

Alkonyodik a Tatuinon. Jabba palotája közelében egy kövi wart elkapja áldozatát. A jelenetnek három összetevője van. Egyrészt, maga a wart és a közvetlen környezete (az alábbi képen épp Phil Tippett dolgozik vele). Másrészt, a lenyugvó napok, amik valamilyen utólagos optikai eljárás során kerültek oda.

Ma már másként dolgozunk, felhasználunk 3D-s programokat, digitális festészeti eszközöket. Az egyik korai matte paint projektem az volt, hogy Jabba palotáját különböző nézőpontokból néztem meg. Ez is egy tipikus feladat lehet: rekonstruálni valamit, ami nem létezik.

– Tehát látsz egy jelenetet, látod, hogy hol vannak rajta a szereplők, és egy másik nézőpontból megpróbálod lefesteni?
– Például. De ezeket egyrészt saját szórakoztatásomra csinálom, másrészt mindig azzal a hátsó szándékkal, hogy

miközben dolgozom egy ilyen darabon, mindig tanulok belőle valami újat: valamilyen új szoftvert vagy munkamódszert, új megközelítést. Ez a legfontosabb, és ez mai napig így van minden egyes saját munkával, amit csak a saját kedvemre készítek.

STAR WARS: VADER, egy rajongói film

Kedves Barátaink, Varga Dedi kérésére sajnálattal közöljük, hogy a k… oronavírusra való tekintettel a forgatásokat határozatlan ideig felfüggesztjük! Természetesen a VFX/CGI szakembereink dolgoznak az eddig felvett jeleneteken, így a film halad! Reméljük hamarosan tudjuk folytatni a munkát, köszönjük, hogy velünk vagytok!!

– Ezt a célt szolgálja az is, amikor klasszikus festményeket próbálsz a Star Wars világában újra elképzelni?
– (nevet) Ezek szerintem abból fakadnak, hogy nagyon sokáig csak képzőművészettel foglalkoztam, és felnézek Rembrandtra vagy Caspar David Friedrichre. Egyfajta tiszteletadás ez, amolyan átirat.

A Rembrandt és Caspar David Friedrich átiratok részletei (Menyhei Szabolcs)

– Nyilván a Londonban dolgozó vizuáliseffekt-szakemberek között van kapcsolat, attól függetlenül, hogy különböző cégeknél dolgoztok. Más magyarokkal tartod a kapcsolatot? Például Az ébredő Erőn és most a Skywalker korán is dolgozott Török Attila. Vele, vagy másokkal tartod-e a kapcsolatot?
– Nagyon sok magyar van ebben a szférában, nemcsak Londonban, hanem a világ számost pontján. Sokakat ismerek is.

– Bocs, hogy közbeszólok, de ez miért van? Mert nekem úgy tűnik, hogy a filmművészet más szegmenseihez képest mintha felülreprezentáltak lennének a magyarok a vfx-ben.
– Nem tudom megmondani, hogy többen vagyunk-e, mint más területen. Ez valószínű, hogy változni fog a jövőben, de jó néhány évvel ezelőtt nehéz volt szakembert találni amiatt, hogy nem volt olyan iskola, ahol vizuális effekteket oktattak volna.

Régebben magyarként sokkal-sokkal nehezebb volt, hiszen nem volt iskola, illetve az internet sem volt tele olyan tutorialokkal, oktatóvideókkal, amelyekből tudtál volna tanulni.

Ma már lehet Magyarországon olyan intézményt találni, ahol olyan kurzusokat is oktatnak, amelyek lefedik a vfx egy-egy szegmensét. De én például napi szinten különböző szoftvereket használok, amelyekben különböző dolgokat csinálok – ehhez nem elég egy kurzust elvégezni. Külföldön vannak olyan iskolák, ahol 3-4-5 év alatt megpróbálnak felkészíteni arra, hogy konkrétan mi fog várni, amikor elkezdesz majd dolgozni egy ilyen cégnél, és nem csak egy szeletét látod a vfx-nek. Ezért régebben magyarként sokkal-sokkal nehezebb volt, hiszen nem volt iskola, illetve az internet sem volt tele olyan tutorialokkal, oktatóvideókkal, amelyekből tudtál volna tanulni.

Szabolcs munkája Ant-Manben (Menyhei Szabolcs)

Ma már ez is valamivel könnyebb, és vannak olyan helyek a világban, ahol rengeteg vizuális effektekkel foglalkozó stúdió van, például Vancouverben nem is tudom mennyi ilyen működik, de sok. Viszont gondolj bele, milyen nehéz találni olyan embert, aki ért ezekhez a szoftverekhez, akinek van tapasztalata ebben a munkában.  Itthon is van egy-két olyan stúdió, ahol nagyon-nagyon tehetséges srácok dolgoznak és világszínvonalú munkát végeznek. 

Fícsör

Megértem azokat a rajongókat, akik csalódtak – Interjú a Skywalker kora egyik magyarjával

by Földi Bence
2019. 12. 27.

Említetted Török Attilát, őt például ismerem személyesen, vele együtt dolgoztunk a Double Negative-nál, aztán az ILM-nél is. Vannak magyarok, akikkel sűrűn találkozok. Például Király Kristóffal, akivel gyakorlatilag egy részlegen dolgozom, így vele minden órában összefutok. (nevet)

– Milyen Star Wars munkákat tervezel a jövőben?
– Ezt nem tudom most megmondani.

– Csak így kipattan a fejedből? Csináltál mostanában A mandalore-ival kapcsolatos képeket is.
– Van, amikor csak úgy jön valami. Igen, csináltam olyat is, ezek egy része azért is készült, mert nyomat formájában is megjelennek (ez időközben meg is történt – a szerk.). Nincs sok szabadidőm, mert leköt a munkám, ami a napom nagy részét elviszi, a legfontosabb a családom, és emellett, amikor van időm, akkor csinálok valamit. De arra is oda kell figyelnem, hogy közben minél színesebb legyen a portfólióm.

Saby Menyhei – Artist

Finally I had some time to go back to my old dinosaur project. I was… just playing around last night but can’t wait to spend a little more time with it. So it’s still heavily work in progress. Roman army using dinosaurs

– Nem lehet csak Star Wars benne…
– … bár nagyon jó lenne (nevet). De egyelőre most nem tervezek semmit.

– Ha már a portfólió színesítésénél tartunk: ha jól láttam, a legújabb Wonder Woman filmen is sokat dolgoztál. Erről mit tudsz esetleg mesélni?
– Nagyon sok mindent nem tudok (nevet).

– Itt is generalistként dolgoztál?
– Igen, matte painter és generalist voltam, ami azt jelenti, hogy gyakorlatilag mindennel foglalkoztam, ami a környezettel kapcsolatos. De hogy konkrétan min, arról sajnos nem tudok beszélni. Viszont érdemes lesz megnézni. Emellett jelenleg Christopher Nolan új filmjén, a Teneten dolgozom.

– Végezetül még egy kérdés. Hogyha ismét adódna lehetőség, hogy Star Wars filmen dolgozz, igent mondanál-e?
– Reméljük, hogy lesz még jó sok. És természetesen, bármikor igent mondanék. Bar a jövőben elsősorban tervezni szeretnek, concept art-tal akarok többet foglalkozni.

– Van is erre esély, gondolom.
– Igen, van esély. Nyilván, nagyon szívesen. Nem tudom megjósolni ugyanakkor, hogy mit hoz a jövő, de reméljük, hogy lesz még rá alkalom.

Tags: Double NegativeILMinterjúMagyarok és Star WarsMenyhei Szabolcsrajzvfxvizuális effektZsivány Egyes
Share161TweetSend
Földi Bence

Földi Bence

A Ziro.hu alapítója. A kilencvenes évektől Star Wars-rajongó, a Baljós árnyakat a dunakeszi mozi szakadt vásznán látta. Újságíróként és politológusként 2014 óta foglalkozik komolyabban a Csillagok háborújával – a VS.hu, a Magyar Nemzet, majd a Ziro.hu berkein belül. Érdekli a messzi-messzi galaxis politikája, a magyarok és a Star Wars kapcsolata, és minden izgalmas apróság, részlet, utalás.

Related Posts

[Hivatalos] Ahsoka sorozat, Zsivány osztag film és sok más érkezik!

[Hivatalos] Ahsoka sorozat, Zsivány osztag film és sok más érkezik!

2020. 12. 11.
Alden Ehrenreich hallott valamit a Solo esetleges folytatásról

Ehrenreich szívesen visszatérne Han Solo szerepéhez

2020. 10. 24.
Alden Ehrenreich hallott valamit a Solo esetleges folytatásról

Ehrenreich: Han Solo már nem fontos része az életemnek

2020. 09. 29.
Ron Howard szerint nincs tervben a Solo folytatása

Ron Howard szerint nincs tervben a Solo folytatása

2020. 07. 30.
Alden Ehrenreich hallott valamit a Solo esetleges folytatásról

Alden Ehrenreich hallott valamit a Solo esetleges folytatásról

2020. 07. 15.
Dave Filoni segítségével változtattak Maulon a Solóban

Dave Filoni segítségével változtattak Maulon a Solóban

2020. 04. 24.
Luke Hemsworth: Mindennél jobban fáj, hogy nem kaptam meg Han Solo szerepét

Luke Hemsworth: Mindennél jobban fáj, hogy nem kaptam meg Han Solo szerepét

2020. 03. 19.
A Zsivány Egyes magyar alkotója is besegített a Vader: Egy rajongói filmbe

A Zsivány Egyes magyar alkotója is besegített a Vader: Egy rajongói filmbe

2019. 11. 25.
Next Post
A Klónháborúk elmélete

A Klónháborúk elmélete

Lando felszabadítja Felhővárost! – elolvastuk a március közepi Star Wars képregényeket

Lando felszabadítja Felhővárost! – elolvastuk a március közepi Star Wars képregényeket

Lemezen egyelőre nem, de digitálisan elérhető lesz a Skywalker kora Magyarországon

Lemezen egyelőre nem, de digitálisan elérhető lesz a Skywalker kora Magyarországon

Ziro.hu

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Információk

  • Adatkezelési tájékoztató
  • Főoldal
  • Impresszum
  • Támogatás a Patreonnal vagy egyéb módokon
  • Támogatóink és partnereink

Kövess minket!

No Result
View All Result
  • Huttcast
  • Elemzések
  • Film
    • Előzménytrilógia
    • Klasszikus trilógia
    • Zárótrilógia
    • Antológiafilmek
  • Sorozat
    • Animációs sorozatok
    • Élőszereplős sorozatok
  • Könyv
    • Képregények
  • Játék
  • HNK
  • Vélemény
  • English

© 2020 Fejlesztette a Ziro.hu a JNews - Premium WordPress news & magazine theme by Jegtheme nyomán.

Welcome Back!

Login to your account below

Forgotten Password?

Create New Account!

Fill the forms below to register

All fields are required. Log In

Retrieve your password

Please enter your username or email address to reset your password.

Log In

Add New Playlist

Weboldalunk sütiket használ. A Ziro.hu további használatával beleegyezel a sütik használatába. További részletekért látogass el az Adatkezelési tájékoztató oldalra.